تهران ۲۶.۷۳° كمينه ۲۶.۵۱°  بیشینه ۲۶.۹۹°
۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۷

عصبانیت کیهان از انتخاب نام «برجام چینی» برای توافق ایران و عربستان

مقایسه غلط توافق ایران و عربستان به برجام و چینی نامیدن آن در حالی است که مذاکرات ایران، عربستان با وساطت کشورهایی مانند عراق و عمان و... به مدت یک سال و نیم در جریان بوده و چین حلقه نهایی این پادرمیانی است و نه‌تنها واسطه آن.
کد خبر: ۶۰۳۷۵

روزنامه کیهان نوشت: باید به نشریات زنجیره‌ای باید گفت افتخار(!) برجام را برای خودتان نگه دارید و به عنوان عبرت همه تاریخ و همه کشورها بایگانی کنید؛ دیگر چنان توافقی تکرار نخواهد شد.

روزنامه کیهان از انتخاب نام «برجام چینی» برای توافق ایران و عربستان عصبانی شده و خطاب به رسانه‌های اصلاح‌طلب که آنان را «زنجیره‌ای» خوانده نوشته: افتخار برجام را برای خودتان نگه دارید.

به گزارش کیهان، روزنامه آفتاب یزد از عنوان جعلی و غیرواقعی «برجام چینی» برای توافق ایران و عربستان استفاده کرد. این روزنامه سخنان یک تحلیلگر را تیتر یک خود (برجام چینی) کرد که گفته است: من به این تفاهم‌نامه برجام چینی می‌گویم. مقایسه غلط توافق ایران و عربستان به برجام و چینی نامیدن آن در حالی است که مذاکرات ایران، عربستان با وساطت کشورهایی مانند عراق و عمان و... به مدت یک سال و نیم در جریان بوده و چین حلقه نهایی این پادرمیانی است و نه‌تنها واسطه آن.

نویسنده این مطلب در ادامه نوشته است: واگذاری امتیازات نقد فراوان (تعطیلی یا اوراق کردن برنامه هسته‌ای ایران) در قبال دریافت امتیازات نسیه و محدود بود. تعهدات ایران کاملا روشن، اغلب برگشت‌ناپذیر و پیش از فرا رسیدن روز رسمی شروع اجرای توافق و اجرای تعهدات غرب بود؛ در حالی که در توافق اخیر همچو معامله نامتوازن و کلاهبردارانه‌ای انجام نشده است. بنابراین باید به نشریات زنجیره‌ای باید گفت افتخار(!) برجام را برای خودتان نگه دارید و به عنوان عبرت همه تاریخ و همه کشورها بایگانی کنید؛ دیگر چنان توافقی تکرار نخواهد شد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : کیهان
ارسال نظر

آخرین اخبار روز