تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷

افتتاح مرکز کنترل پروازهای نوروزی در سازمان هواپیمایی

مرکز کنترل پروازهای نوروزی با هدف کاهش تاخیر پروازها در آستانه تعطیلات سال نو، با حضور نمایندگان شرکت‌های هواپیمایی در محل سازمان هواپیمایی افتتاح شد.
کد خبر: ۶۰۴۲۴

افتتاح مرکز کنترل پروازهای نوروزی در سازمان هواپیمایی

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا,امروز (شنبه) با حضور نمایندگان شرکت‌های هواپیمایی نخستین جلسه مرکز کنترل پروازهای نوروزی در محل سازمان هواپیمایی کشوری برگزار شد.

فعالیت این مرکز در طول تعطیلات نوروزی ادامه خواهد داشت و در صورتی که در کاهش تاخیرهای پروازی موثر باشد برای دوره‌های اوج سفر در ماه‌های آینده سال نیز از قابلیت این مرکز استفاده خواهد شد.

«جعفر یازرلو» سخنگوی سازمان هواپیمایی در حاشیه برگزاری این جلسه به خبرنگار اقتصادی ایرنا توضیح داد: مرکز مدیریت و کنترل پروازها و خدمات مسافران نوروزی، به‌صورت برخط فعالیت فرودگاه‌ها و ترمینال‌های مسافری را رصد و با دقت بالا در صورت غیرفعال شدن هواپیمای یک شرکت‌ هواپیمایی به‌صورت آنی تصمیم‌های مربوطه را اتخاذ خواهد کرد.

وی گفت: مانیتورینگ همه فرودگاه‌ها به‌ویژه فرودگاه‌های پرتردد، هم‌پوشانی مشکلات شرکت‌ها، پردازش اطلاعات، پیگیری و کم کردن زمان تاخیرات احتمالی و ارتقای سطح خدمات هوایی در سفرهای نوروزی از جمله اهداف مرکز مدیریت و کنترل پروازها و خدمات مسافران نوروزی به شمار می رود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت: نمایندگان تام الاختیار شرکت‌ها در مرکز کنترل پروازها با هدف هم‌پوشانی و کاهش تاخیرها، در صورت نقص فنی پروازها خدمات جایگزین به یکدیگر ارائه می‌کنند تا پروازها با میانگین تاخیر کمتری انجام شود.

 امسال برای انجام سفرهای نوروزی حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار صندلی پرواز در مسیرهای داخلی و خارجی عرضه شده است. همچنین توجه به اهمیت مدیریت سفرهای نوروزی و با توجه به پیگیری‌های وزیر راه و شهرسازی، ستاد تسهیل سفرهای هوایی نوروز ۱۴۰۲، برای نخستین بار در سازمان هواپیمایی کشوری تشکیل خواهد شد.

این ستاد کار عملیاتی خود را تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ ادامه خواهد داد. در این ستاد عوامل نظارتی و اجرایی از سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی و نمایندگان شرکت‌های هواپیمایی با رصد ۲۴ ساعته فعالیت‌های مربوط به سفرهای هوایی و خدمات‌رسانی به مردم را پایش خواهند کرد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز