تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۶.۷۹°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۸

رئیس پیشین شاباک: کابینه نتانیاهو اسرائیل را به پرتگاه نابودی می‌برد

برخی از اعضای کابینه نتانیاهو می گویند "نترسید و به ما اعتماد کنید" و من وقتی این سخن را می شنوم، می دانم که ما در یک تنگنا و چالش بزرگ قرار داریم.
کد خبر: ۶۰۴۵۳

رئیس پیشین شاباک: کابینه نتانیاهو اسرائیل را به پرتگاه نابودی می‌برد

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا؛ رئیس پیشین سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) گفت: کابینه نتانیاهو، اسرائیل را به سوی پرتگاه فروپاشی و نابودی پیش می‌برد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری فلسطینی «شهاب» نداف ارگمن روز شنبه افزود: ما نگران هستیم که اعتراض به سیاست های نتانیاهو به یک موج بزرگ از استعفاها در دستگاه های نظامی و امنیتی و به دنبال آن فروپاشی نهادهای داخلی منجر شود.

وی اضافه کرد: این یک سناریوی وحشتناک و ترسناک است ولی ممکن است ما به این مرحله برسیم زیرا برای فروپاشی نهادها از داخل نیاز به حوادث بزرگی نداریم.

ارگمن گفت: آنچه اکنون در اسرائیل جریان دارد، یک کودتا است و کسانی که تلاش می کنند از اهمیت این موضوع بکاهند، فقط می خواهند ما را آرام کنند.

وی بیان کرد: برخی از اعضای کابینه نتانیاهو می گویند "نترسید و به ما اعتماد کنید" و من وقتی این سخن را می شنوم، می دانم که ما در یک تنگنا و چالش بزرگ قرار داریم.

رئیس پیشین شاباک افزود: باید به چه کسانی اعتماد کنیم؟ به سمحا روتمان تندرو؟ یا بن گویر بی منطق؟ یا سموتریچ؟ یا نتایناهو که همه قوانین را زیر پا گذاشته است و ما را به سوی پرتگاه نابودی می برد؟ به چه کسی اعتماد کنیم؟

ائتلاف حاکم راست افراطی به ریاست «بنیامین نتانیاهو» از زمان روی کار آمدن، یکسری اقدامات و تصمیماتی را اتخاذ کرده که از نظر جناح اپوزیسیون و اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی باعث خواهد شد که این رژیم به سمت تشدید بحران و حتی جنگ داخلی حرکت کند.

تصمیم کابینه نتانیاهو برای تغییرات در نظام قضایی رژیم صهیونیستی و نیز جنجال درباره اعطای اختیارات امنیتی به «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی و «بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی و رهبر افراطی حزب «صهیونیسم مذهبی»، هم اکنون به محور تنش‌های سیاسی و اختلاف نظرها بین ائتلاف حاکم و جناح اپوزیسیون منجر شده است.

در هفته‌های گذشته، ده‌ها شهر از شمال تا جنوب فلسطین اشغالی از جمله تل آویو، حیفا، قدس اشغالی، بئر السبع، ریشون لتسیون و هرتزلیا صحنه تظاهرات علیه کابینه راست افراطی نتانیاهو بوده است.

شنبه و دوشنبه شب هفته گذشته نیز هزاران نفر برای هفتمین هفته در تل آویو و سایر شهرهای فلسطین اشغالی علیه کابینه نتانیاهو تظاهرات کردند.

سران اپوزیسیون رژیم صهیونیستی هدف کابینه نتانیاهو برای تغییرات در نظام قضایی را تضعیف آن و تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می‌دانند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز