تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹

قشم/ یک فروند شناور حامل احشام قاچاق توقیف شد

فرمانده پایگاه دریابانی قشم از توقیف یک فروند شناور حامل احشام قاچاق در ۲۴ ساعت گذشته با تلاش مرزبانان این پایگاه در آب‌ های این جزیره خبر داد.
کد خبر: ۶۰۵۰۳

قشم| یک فروند شناور حامل احشام قاچاق  به ارزش هفت میلیارد ریال توقیف شد.

به گزارش معاصر به نقل از مرزبانی استان هرمزگان، سرهنگ صفر متاجی اظهار داشت: مرزبانان پایگاه دریابانی قشم هنگام گشت زنی و کنترل مرزهای آبی منطقه، یک فروند شناور حامل احشام قاچاق را مشاهده و بی درنگ شناور یادشده را تحت تعقیب قرار دادند.

وی ادامه داد: مرزبانان در عملیات تعقیب و گریز و تنگ کردن عرصه با قاچاقچیان آنها را ناچار به توقف کردند.

فرمانده دریابانی قشم با اشاره به دستگیری سه قاچاقچی در این عملیات توضیح داد: در بازرسی از شناور توقیفی ۶۷ راس احشام قاچاق از نوع گوسفند به ارزش هفت میلیارد ریال کشف شد.

سرهنگ متاجی با تاکید بر برخورد قاطع مرزبانان با قاچاق احشام و سایر سرمایه های داخلی کشور، خلیج فارس با گستره نزدیک به ۲۳۷ هزار و ۴۷۳ کیلومتر مربع بین ۲۴ تا ۳۰ درجه و ۳۰ دقیقه عرض شمالی و ۴۸ تا ۵۶ درجه و ۲۵ دقیقه طول شرقی از نصف‌النهار گرینویچ واقع شده است.

استان هرمزگان با دارا بودن بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز دریایی از سواحل شرق استان (جاسک) در دریای عمان تا سواحل نیلگون خلیج فارس در شرق استان (پارسیان) و برخورداری از جزایر ۱۴ گانه خلیج فارس، یکی از مهم ترین و راهبردی ترین استان های ایران است.

جزیره قشم با مساحتی معادل هزار و ۴۹۱ کیلومتر مربع به عنوان بزرگترین جزیره‌ خلیج فارس شناخته می شود.

این جزیره تا ساحل بندرعباس حدود ۲۰ کیلومتر فاصله داشته و دارای طول جغرافیایی ۸۸/۵۵ درجه و عرض جغرافیایی ۸۹/۲۹ درجه می باشد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز