تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۶.۷۹°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷

افزایش اعتصاب در پالایشگاه‌های فرانسه

اکنون انتظار می رود که با این اعتراضات و همچنین به دلیل عدم تحویل نفت خام به دلیل اعتصاب کارگران بندر که مانع تخلیه محموله‌های نفت شده است، بیشتر پالایشگاه های فرانسه تا ۲۰ مارس تعطیل شوند.
کد خبر: ۶۰۵۰۴

 

به گزارش  معاصر به نقل از ایسنا، چهار پالایشگاه از شش پالایشگاه فرانسه تا دوشنبه ۲۰ مارس، در پی اعتصابات علیه اصلاحات بحث‌برانگیز دولت فرانسه برای افزایش سن بازنشستگی، تعطیل خواهند شد.

 امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، اوایل هفته گذشته برای تصویب اصلاحات بازنشستگی بدون رای گیری در پارلمان تحت یک بند پارلمان موسوم به ٤٩.٣ تلاش کرد. اصلاحات بازنشستگی، افزایش سن بازنشستگی در فرانسه به مدت دو سال و رسیدن آن به ۶۴ سال را پیشنهاد می‌کند. اقدام مکرون بدون رای پارلمان، باعث اعتراضات بیشتر و و مسدود شدن خیابانها در پاریس و شهرهای دیگر این کشور شده است.

اکنون انتظار می رود که با این اعتراضات و همچنین به دلیل عدم تحویل نفت خام به دلیل اعتصاب کارگران بندر که مانع تخلیه محموله‌های نفت شده است، بیشتر پالایشگاه های فرانسه تا ۲۰ مارس تعطیل شوند.

کارگران پالایشگاه به وب سایت آرگوس گفتند: دو پالایشگاه که توسط شرکت بزرگ غول انرژی توتال اداره می شوند شامل دونگس به ظرفیت ۲۱۹ هزار بشکه در روز و گونفرویل به ظرفیت ۲۴۶ هزار و ۹۰۰ بشکه در روز و همچنین پالایشگاه پورت ژروم شرکت اکسون موبیل به ظرفیت ۲۰۷ هزار و ۱۰۰ بشکه در روز و پالایشگاه لاورا شرکت پترواینئوس به ظرفیت ۲۱۰ هزار بشکه در روز، انتظار می‌رود تا روز دوشنبه تعطیل شوند.

فعالیت پالایشگاه اکسون موبیل به دلیل کمبود نفت خام مورد نیاز برای ادامه فعالیت این تاسیسات، متوقف شده است علاوه بر فعالیت‌های پالایشگاهی، اعتصابها واردات گاز طبیعی مایع (ال ان جی) به فرانسه را مختل کرده است زیرا پایانه‌های واردات ال ان جی تعطیل شده‌اند. فرانسه چهار پایانه دریافت‌کننده ال ان جی دارد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، با ورود اعتصاب ها به هفته دوم، دستکم ۱۷ محموله ال ان جی که به سمت فرانسه می رفتن، مسیر خود را تغییر داده و اکنون به سمت پایانه های واردات در هلند، انگلیس و اسپانیا حرکت می کنند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز