تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۶.۷۹°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸

رئیس جمهوری سوریه با اعضای دبیرخانه کنگره‌ احزاب عربی دیدار کرد

لازم نیست صاحب یک فکر یا یک جهت باشیم، بلکه مهم این است که به هدف نهایی برسیم.
کد خبر: ۶۰۵۱۴

به گزارش معاصر به نقل از ایسنا، رئیس جمهوری سوریه در دیدار با اعضای دبیرخانه کنگره احزاب عربی گفت: لازم نیست صاحب یک فکر یا یک جهت باشیم، بلکه مهم این است که به هدف نهایی برسیم.

 بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه با اعضای دبیرخانه کنگره احزاب عربی که نشست فوق‌العاده‌ای در دمشق دارند، دیدار کرد.

در جریان این دیدار برخی موضوعات عربی و ملی مورد بحث قرار گرفته و اسد گفت، "امروز به دلیل وجود نمونه‌های واقعی و عملی از موفقیت مردم تحت محاصره در مقابله با محاصره، فرصت برای فعالیت احزاب و نیروهای سیاسی فراهم است و این برخلاف رویکرد شکست و امتیازدهی رسانه‌های متخاصم است که سال‌ها برای تلقین آن به ذهن جامعه ما تلاش زیادی کردند."

رئیس جمهوری سوریه در ادامه تاکید کرد: لازم نیست صاحب یک فکر یا یک جهت باشیم، بلکه مهم این است که به هدف نهایی برسیم.

همچنین اسد تاکید کرد: بخش بزرگی از مردم سوریه روحیه چالشی داشته و به درستی مواضع خود باور دارند، این مهمترین عامل پایداری ماست و بدون این روحیه هیچ کشوری هرچقدر هم از آن حمایت شود، نمی‌تواند مقاومت کند و احزاب جامعه را با جریان‌های فکری و سیاسی آن منعکس می‌کنند و جامعه عربی از تنوع زیادی برخوردار است. پس هرچه دایره کنفرانس بزرگتر شود، بهتر می‌تواند جوامع را منعکس کند و این امر مستلزم تلاش برای گسترش دایره کنفرانس با حضور جریان‌ها و رویکردهای مختلف است و چه‌ بسا گفتگو مهمترین عامل برای تحقق این امر باشد.

رئیس جمهوری سوریه در ادامه نیز بر اهمیت تلاش برای (ایجاد یک) هویت مشترک برای عرب‌ها تاکید کرد و گفت، "بدون این (هویت مشترک) هیچ پیشرفتی در هیچ سطح فرهنگی، اقتصادی یا دیگر سطوح هرگز حاصل نخواهد شد.

قاسم صالح، دبیرکل دبیرخانه کنگره احزاب عربی نیز در این دیدار از سوریه بابت میزبانی نشست دبیرخانه در این مرحله حساس تشکر کرده و به نمایندگی از اعضای هیأت به رئیس جمهور و ملت سوریه کشته شدن تعدادی در زلزله اخیر را تسلیت گفت و بر همبستگی همه احزاب کنگره با دمشق در مقابله با پیامدهای این فاجعه تاکید کرد.

همچنین اعضای دبیرخانه کنگره احزاب عربی بر لزوم پایان یافتن اشغال تمامی مناطق سوریه، لغو محاصره ناعادلانه و تحریم‌های ظالمانه و یک‌جانبه اعمال شده علیه مردم سوریه تاکید کرده و گفتند: این اقدامات به منزله اقدامات غیرقانونی و مغایر با قوانین بین‌المللی و نشانه آشکاری از زورگویی و سلطه‌جویی سیاست آمریکاست.

آنها در ادامه نیز تاکید کردند: لغو محاصره یک ماموریت ملی و نیاز انسانی مبرم به ویژه پس از فاجعه زلزله است.

اعضای دبیرخانه کنگره احزاب عربی افزودند: سوریه با استواری و پیروزی خود با وجود تمامی طرح‌های تروریستی و تخریب، به قطب نمایی برای عرب‌ها تبدیل شده و پایبندی سوریه به هویت عربی، آن را به رویکردی شناخته شده برای مردم و احزاب عرب تبدیل کرده است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز