تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۷.۷۹°
۰۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۳

دعوت وزیر خارجه امارات از امیرعبداللهیان

شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر امور خارجه و همکاری‌های بین‌المللی امارات نیز در این گفتگوی تلفنی، عید نوروز و همزمانی آن با ماه رمضان را به دولت و ملت ایران تبریک گفت.
کد خبر: ۶۰۶۷۴



به گزارش معاصر به نقل از ایرنا؛ وزیر خارجه امارات تحول در روابط میان عربستان و ایران را مثبت و به سود منطقه ارزیابی کرد و از امیرعبداللهیان جهت سفر به امارات دعوت کرد.

در تماس تلفنی سه‌شنبه شب حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه و همکاری‌های بین المللی امارات متحده عربی، آخرین تحولات مناسبات دوجانبه و برخی موضوعات مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی مورد رایزنی و تبادل نظر قرار گرفت.

امیرعبداللهیان ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و ابلاغ سلام رییس جمهور کشورمان به رئیس امارات، خاطرنشان کرد: خوشبختانه مناسبات دو کشور در بخش‌های سیاسی، اقتصادی و تجاری رو به گسترش است و گفتگوهای سازنده اخیر انجام شده میان مسؤلان امنیتی و اقتصادی دو کشور، نیز زمینه ساز ارتقاء و توسعه بیش از پیش روابط خواهد بود.

وزیر امور خارجه همچنین آمادگی تهران را برای برگزاری نشست مشترک تجار و بازرگانان دو کشور اعلام کرد.

امیرعبداللهیان همچنین توافق اخیر بین ایران و عربستان را در مسیر تقویت همکاری و همگرایی میان کشورهای منطقه توصیف کرد و از تقویت روابط میان سوریه و امارات نیز ابراز خرسندی کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی در پایان تداوم و گسترش رایزنی‌ها میان تهران و ابوظبی را جهت توسعه مناسبات سازنده دو کشور حائز اهمیت ارزیابی کرد.

شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر امور خارجه و همکاری‌های بین‌المللی امارات نیز در این گفتگوی تلفنی، عید نوروز و همزمانی آن با ماه رمضان را به دولت و ملت ایران تبریک گفت.

وزیر خارجه امارات همچنین تحول در روابط میان عربستان و ایران را مثبت و به سود منطقه ارزیابی کرد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد روابط دمشق و ابوظبی در راستای تثبیت ثبات و امنیت در منطقه و مصالح کشورهای اسلامی به سطح مطلوب ارتقا یابد.

وزیر خارجه امارات از امیرعبداللهیان جهت سفر به امارات دعوت کرد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز