تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۹.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۰۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱

وزیر صنعت: رشد بخش صنعت به ۱۱.۶ درصد رسید

در پاییز 1401 بر اساس گزارشی که بانک مرکزی ارسال کرد رشد بخش صنعت 11.6 درصد بوده درحالی که از سال 96 تا آن زمان بخش صنعت چنین رشدی را به خود ندیده است یعنی که به مدت 5 تا 6 سال تولید در کشور افت داشته است.
کد خبر: ۶۰۸۴۰

وزیر صنعت: رشد بخش صنعت به ۱۱.۶ درصد رسید

به گزارش معاصر به نقل از تسنیم؛ وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در پاییز ۱۴۰۱ رشد بخش صنعت ۱۱.۶ درصد بوده درحالی که از سال ۹۶ تا آن زمان بخش صنعت چنین رشدی را به خود ندیده است.

سید رضا فاطمی امین امروز در مراسم بهره برداری از یک واحد تولیدی شیشه در شهرک صنعتی کاویان فریمان اظهارداشت:رشد صنعت در 9 ماهه ابتدای سال 1401، هشت درصد بوده که این میزان بیش از 2 برابر رشد کل اقتصاد کشور است.

وی با بیان این مطلب که وضعیت تولید و صنعت در کشور امیدوارکننده است افزود: در پاییز 1401 بر اساس گزارشی که بانک مرکزی ارسال کرد رشد بخش صنعت 11.6 درصد بوده درحالی که از سال 96 تا آن زمان بخش صنعت چنین رشدی را به خود ندیده است یعنی که به مدت 5 تا 6 سال تولید در کشور افت داشته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد:در واقع رشد اقتصاد کشور در مدت مزبور در سال 1401 ، 3.7 درصد بود و این موضوع از این جهت قابل اهمیت است که بخش صنعت پیشران اقتصاد کشور بوده و نویدبخش حرکت و رشد در همه بخش های اقتصادی است.

فاطمی امین افزود: رشد بخش معدن در تابستان 1400 منهای نیم درصد بود درحالی که رشد بخش معدن در پاییز سال 1401 به 2 درصد رسید.

وی ادامه داد: در پاییز 1401، رشد سرمایه گذاری در بخش تولید 28 درصد افزایش داشت که در 10 سال گذشته بی نظیر بوده و در 9 ماهه سال گذشته رشد سرمایه گذاری در بخش ماشین آلات 20 درصد بوده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این مطلب که اشتغال صنعتی در پاییز سال 1401 به بیش از هشت میلیون و 300 هزار نفر رسید گفت:بسیاری از واحدهای صنعتی در سال گذشته رشد تولید داشته اند و بسیاری از واحدهای تعطیل احیا شدند به طوریکه در همین خراسان رضوی سال گذشته150 واحد تعطیل به چرخه تولید بازگشته‌اند.

فاطمی امین عنوان کرد: تورم تولیدکننده در شهریور سال 1400، 80 درصد بود اما نرخ تورم مصرف کننده در این بخش در اسفند پارسال به 30 درصد رسید البته تورم را انکار نمی‌کنیم اما بخش اقتصادی سمت و سوی خوبی گرفته است که امیدواریم این روند ادامه یابد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز