تهران ۲۵.۶۷° كمينه ۲۵.۴°  بیشینه ۲۶.۷۹°
۱۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳

محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های تردد روز ۱۳ بدر در تهران

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تمهیدات ترافیکی پلیس راهور در روز "طبیعت" را تشریح کرد.
کد خبر: ۶۱۰۹۷
محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های تردد روز ۱۳ بدر در تهران

 

به گزارش معاصر به نقل از تسنیم,سردار محمدحسین حمیدی؛ رئیس پلیس راهور  تهران بزرگ ضمن  آرزوی  قبولی  طاعات و عبادات مردم روزه‌دار به نکات مهمی  در  خصوص  ترددهای شهروندان و مسافران نوروزی شهر  تهران اشاره و تمهیدات و محدودیت‌های  تردد را بیان کرد.

وی  گفت: بر اساس سنت دیرینه و کهن ایرانیان، همه ساله شهروندان تهرانی در روز سیزدهم فروردین که به روز طبیعت مشهور است، به منظور گردش و تفریح به دامان سبز طبیعت مانند پارک ها، تفرجگاه‌ها و گردشگاه‌های عمومی داخل و اطراف شهر عزیمت می‌کنند. از طرفی با توجه به وضعیت خاص سال 1402 و قرار داشتن روز مذکور در ماه مبارک رمضان، احتمال تغییر زمان حضور شهروندان در نشانگاه‌های موصوف متصور بوده به نحوی که شاهد حضور گسترده آنان در زمان بعدازظهر و یا افطار خواهیم بود.

حمیدی ادامه داد: بنابراین پلیس راهور فاتب با پیش بینیِ این موضوع  اقدام به پوشش ترافیکی مناسب در معابر پیرامونی تفرجگاه‌ها، پارک‌ها و بوستان‌های سطح شهر تهران از جمله پارک های چیتگر، سرخه حصار، یاس فاطمی و... کرده است .

رئیس پلیس راهور تهران گفت: این تمهیدات ترافیکی  به منظور برقراری نظم و ایمنی ترافیکی و سهولت حرکت در معابر و تقاطع های پیرامون تفرجگاه های شهر تهران، انضباط بخشی پارک حاشیه ای معابر شهر تهران به ویژه معابر پیرامونی پارک‌ها و بوستان‌ها و جلوگیری از گره‌های ترافیکی در محدوده‌های هدف و همچنین کنترل ترددهای منتهی به تفرجگاه‌ها انجام می‌شود.

وی  گفت : تردد تمامی کامیون‌ها و تریلرها باستثناء وسایل نقلیه حامل مواد سوختی و مواد غذایی فاسد شدنی در تمامی معابر شهر تهران از ساعت 6 الی 24 در روزهای شنبه مورخ 1402/01/12 و یکشنبه مورخ 1402/01/13 ممنوع است.

توصیه‌های  رئیس پلیس راهور  در  روز  طبیعت

حمیدی گفت: پلیس راهور با تخلفات حادثه ساز رانندگان که خط قرمز پلیس است در این روز به جد برخورد می‌کند  علاوه بر این و تیم‌های پلیس راهور  تهران بزرگ در  این روز به محض  مشاهده تخلفاتی از  جمله  جابجایی و حمل مسافر بیش از ظرفیت همچنین سوار کردن مسافر در صندوق عقب اتومبیل، اضافه بار روی باربند و اطاق بار، سوار کردن مسافر و اطفال در سمت چپ راننده  و جابجایی مسافر در  قسمت بار  وانت ها،  ضمن اعمال قانون از  حرکت این وسایل جلوگیری  به عمل خواهند آورد.

وی  به راکبین موتورسیکلت توصیه کرد با سرعت مجاز  و از  سمت راست در  معابر  حرکت کنند و از حرکت و تردد دسته جمعی پرهیز کنند و برابر ظرفیت مجاز  تردد و حتما خود و سرنشین از کلاه ایمنی  استفاده کنند.

رئیس پلیس راهور تهران گفت: حرکت با دنده عقب در بزرگراه‌ها ممنوع است، رانندگان به تابلوی  هدایت مسیر توجه بیشتری کنند چراکه  پلیس راهور با این تخلف  به صورت جد برخورد می‌کند.

حمیدی بیان کرد: در روز طبیعت تمامی همکاران بنده در معابر حضور دارند و طرح های ترافیکی مقطعی برقرار می‌کنند که نیاز به همکاری  شهروندان و رانندگان دارد و از تمامی رانندگان تقاضا می‌شود  با پلیس راهور مستقر همکاری لازم را داشته باشند.

 

 
 
 
 
 
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز