تهران ۱۳.۸۵° كمينه ۱۳.۷۳°  بیشینه ۱۴.۷۹°
۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰

نامه نماینده مجلس به رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر

متاسفانه برخی اظهارات درباره عفاف و حجاب در روزهای اخیر به نحوی است که شائبه سیاسی و انتخاباتی بودن آن را پررنگ‌تر کرده است.
کد خبر: ۶۱۲۲۴

: دین خدا بازیچه و متاع دنیوی چند ظاهرالصلاح فاسدالعقیده نیست/ پازل صهیونیسم را تکمیل نکنید!

به گزارش معاصر به نقل از همشهری آنلاین، یک عضو شورای مرکزی فراکسیون انقلاب اسلامی در نامه ای به رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه «دین خدا بازیچه و متاع دنیوی چند ظاهرالصلاح فاسدالعقیده نیست» گفت: به نظر می‌رسد با توجه به شرایط معیشتی مردم، یکی از مهم‌ترین وجوه امر به معروف و نهی از منکر حوزه معیشت و اقتصاد باشد.

 متن نامه مجتبی توانگر نماینده تهران در مجلس به حجت‌الاسلام‌والمسلمین صدیقی رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر به شرح زیر است:

«حجت‌الاسلام‌والمسلمین جناب آقای شیخ کاظم صدیقی

رئیس محترم ستاد امر به معروف و نهی از منکر

سلام علیکم

در روزهای گذشته اظهاراتی منتسب به حضرتعالی در رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر این که «مجلس، جلوی طرح عفاف و حجاب را گرفته است. شما مردم باید وکلای خود در مجلس را بازخواست کنید». درباره این ادعای خلاف واقع نکاتی وجود دارد که منطقا شما به دلیل جایگاهی که دارید باید از آن مطلع باشید. در ادامه به صورت خلاصه به برخی نکات اشاره می‌کنم:

۱- انتظار این است که حضرتعالی در جریان باشید که مسئله عفاف و حجاب پیش از سال جدید در جلسات متعدد در نهادهای بالادستی مورد بحث و بررسی و تصمیم‌گیری قرار گرفته و از سوی مجلس شورای اسلامی به صورت صریح اعلام آمادگی شده است که اگر چنانچه متولیان امر یعنی دولت، قوه قضائیه یا فراجا معتقدند در این زمینه کمبود قانون وجود دارد، اعلام کنند تا مجلس آن را در کوتاه ترین زمان ممکن تصویب کند. و باز انتظار از حضرتعالی این است که اطلاع داشته باشید که نهادهای متولی این حوزه تاکید دارند که کمبود قانون وجود ندارد و نیاز به قانون جدید هم نیست بلکه باید قوانین موجود به شکل درست اجرا شود.

۲- حتما حضرتعالی نیز بر این نکته مهر تایید می‌زنید که هرگونه اقدام به صورت بخشی و خارج از جمع‌بندی‌های انجام شده امکان بروز اشتباه و رفتارهای خارج از ضابطه را بیشتر کند و همین موضوع ممکن است مجدد سبب سوءاستفاده دشمن و بروز مسائل امنیتی و هزینه‌سازی برای کشور شود. لذا انتظار بدیهی و طبیعی از حضرتعالی و مجموعه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر این است که به جای بیان اظهارات تکمیل کننده پازل صهیونیسم و ارتجاع بین الملل و حرکت بر خلاف تصمیم‌گیری‌های کلان کشور، به دنبال بررسی شیوه‌های جدید برای اجرای قوانین موجود در زمینه عفاف و حجاب باشید که بالاتر اشاره شد دستگاه‌های متولی معتقدند، کمبود قانون درباره آن وجود ندارد.

۳- متاسفانه برخی اظهارات درباره عفاف و حجاب در روزهای اخیر به نحوی است که شائبه سیاسی و انتخاباتی بودن آن را پررنگ‌تر کرده است. سوال این است که وقتی دستگاه‌های متولی عفاف و حجاب از کمبود قانون در این زمینه سخن نگفته و لایحه‌ای هم در این زمینه به مجلس تقدیم نشده، چه انگیزه ای جز سیاسی‌کاری و تخریب عقلای مجلس یازدهم باعث می‌شود که مجلس شورای اسلامی، مانع طرح عفاف و حجاب معرفی شود؟ به جز حضرتعالی، جناب آقای آقاطهرانی نیز اخیرا مدعی شده اند که رئیس مجلس جلوی طرح این کمیسیون را درباره عفاف حجاب گرفته است! عجب! گویی آقایان از سیاره دیگری آمده‌اند و در جریان امور کشور و سیاستگذاری و تصمیم‌های نهادی بالادستی و عدم نیاز به قانون جدید در این زمینه نیستند.

لااقل جناب آقای آقاطهرانی که در مجالس هشتم، نهم و یازدهم در کسوت قانون‌گذار حاضر بود و هستند و در مجالس نهم و یازدهم رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس بوده و هستند، حتی اگر قانونی نیاز باشد نباید مطالبه‌گر باشند بلکه باید پاسخ بدهند که در این ۱۲ سال نمایندگی و ۷ سال ریاست کمیسیون فرهنگی برای عفاف و حجاب چه کرده‌اند؟ آیا این که در سال انتخابات مجلس قرار داریم در بیان چنین مواضعی موثر است یا نه؟ چرا ایشان به یکباره در سال پایانی مجلس زبان به بیان لزوم قانون‌گذاری در این زمینه گشوده‌اند؟ در سال های گذشته که ایشان نماینده و رئیس کمیسیون فرهنگی بوده‌اند، مسئله عفاف و حجاب در کشور گل و بلبل بوده و ناگهان احساس نیاز به قانون در آن شدت گرفته است؟ انتظار از حضرتعالی به عنوان رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر این است که جلوی سیاسی یا امنیتی شدن مقوله عفاف و حجاب را بگیرید و اجازه ندهید برخی برای لیست‌های انتخاباتی خود از عفاف و حجاب هزینه کنند.

۴- به عنوان نماینده مردم شریف تهران و در جایگاه وکالت مردم ایران اعلام می‌کنم که مشی و سیاستگذاری در این زمینه نباید ذره‌ای از آنچه رهبر معظم انقلاب درباره عفاف و حجاب فرموده‌اند، تفاوت کند. ایشان صراحتا «ضعیف الحجاب‌ها» را نه مخالف دین نه انقلاب ندانسته‌اند و حتی گفته بودند که به برخی از آن‌ها غبطه می‌خورند. آیا خط و مشی افراد منتسب به شما و منصوبین شما که اظهارات عمیقا غیر درست و ضدامنیتی و خلاف واقع درباره عفاف و حجاب بیان می‌کنند همین مشی رهبر حکیم انقلاب است؟ چه نسبتی است میان تفرقه و نقارافکنی مجموعه تحت زعامت شما با مشی وحدت آفرین رهبری؟ آیا این که رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی و سخنرانی راهبردی اول فروردین هیچ اشاره به موضوع عفاف و حجاب نکرده‌اند اما برخی این موضوع را تاجایگاه مسئله اصلی و اول کشور بالا برده‌اند، برای حضرتعالی و سایر دلسوزان ایجاد سوال و ابهام نمی‌کند؟

۵- و باز در جایگاه وکالت مردم ایران تصریح می‌کنم که اکثریت مردم ایران با هنجارشکنی و برهنگی در خیابان‌ها مخالف‌اند و صف هنجارشکنان را از ضعیف‌الحجاب‌ها جدا می‌دانند. طبیعتا با کسانی که با کشف حجاب یا برهنگی در خیابان‌ها، دست به هنجارشکنی می‌زنند باید برخورد قانونی شود. معتقدم که در این مسیر حتما نباید سراغ شیوه‌های پوسیده و شکست‌خورده قبلی برای این مسئله رفت. شیوه‌هایی همچون گشت ارشاد که قبلا باعث بروز مسائل امنیتی و سیاسی برای کشور و مردم شده‌اند، جواب این مسئله نیست و حتما متولیان امر در اجرای قوانین باید سراغ شیوه های موثر و کم هزینه بروند تا برخورد بازدارنده با هنجارشکنان انجام شود.

۶- باز هم تاکید می‌کنم که اگر پیام نوروزی و سخنرانی راهبردی اول فروردین رهبر معظم انقلاب برای همه ما فصل الخطاب است، که ان‌شاء‌الله هست، ایشان اصلی‌ترین مقوله و مسئله کشور را در شرایط کنونی، معیشت مردم و اقتصاد می‌دانند و به همین دلیل سال جاری را سال «مهار تورم، رشد تولید» نام‌گذاری کرده‌اند. و به نظر می‌رسد با توجه به شرایط معیشتی مردم یکی از مهم‌ترین وجوه امر به معروف و نهی از منکر همین حوزه معیشت و اقتصاد باشد و لذا انتظار از همه متولیان در همه حوزه‌ها این است هر اقدامی انجام می‌دهند یا هر موضعی می‌گیرند، به مسئله اصلی و اولویت کشور و مردم نیز دقت و توجه داشته باشند.

در پایان به عنوان احدی از آحاد مسلمین؛

شما و منصوبین را مشفقانه به سبیل رحمت نبی خدا، اولیا، صلحا و ائمه هدی فرا می‌خوانم. در بیان مواضع خدا را در نظر بگیرید و مصلحت دین خدا را.

اگر شما و دوستانتان در پی فتح کامل پارلمان هستید و از فرط بی‌کارنامه بودن مجبورید به ریسمان حجاب متوسل شوید، در حال بسط منکر و زدودن معروف هستید. دین خدا بازیچه و متاع دنیوی چند ظاهرالصلاح فاسد العقیده نیست که هر روز مانند مارگیران آن ملعبه قدرت‌طلبی کنند.

تاریخ اسلام مشحون از مفتیانی است که دین به میل خود تفسیر کردند و صلح را به حاشیه رانند. اما انقلابیون مسلمان و باورمندان به مکتب خمینی و خامنه‌ای ایستاده‌اند تا زدودن همه مظاهر کفر، شرک و تحجر...

والعاقبه‌للمتقین.»

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز