تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸

ثبت بیش از ۴۴۰ زمین‌لرزه در فروردین‌ ۱۴۰۲

مرکز لرزه‌نگاری کشوری وابسته به مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد: ایران در فروردین ۱۴۰۲ بیش از ۴۴۰ بار لرزید.
کد خبر: ۶۲۹۳۲

ثبت بیش از ۴۴۰ زمین‌لرزه در فروردین‌ ۱۴۰۲

 

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا,بنا بر گزارش مؤسسه ژئوفیزیک، شبکه‌های لرزه‌نگاری مرکز لرزه‌نگاری کشوری وابسته به این مؤسسه در فروردین‌ماه تعداد ۴۴۳ زمین‌لرزه را ثبت کردند.

براساس این گزارش، این زمین‌لرزه‌ها در نواحی مختلف ایران و نواحی مرزی رخ‌داده و توسط شبکه‌های لرزه‌نگاری ثبت و تعیین محل شده‌اند. در فروردین‌ماه تعداد ۱۷ زمین‌لرزه با بزرگی بیش از ۴.۰ در داخل کشور توسط مرکز لرزه‌نگاری کشوری به ثبت رسیده است که بزرگ‌ترین آنها در روز جمعه چهارم فروردین‌ماه ساعت ۶:۴۶ دقیقه در نزدیکی خوی در آذربایجان‌غربی با بزرگی ۵.۶ در مقیاس امواج زمین رخ داد.

از لحاظ آماری ۳۵۸ زمین‌لرزه با بزرگی کوچک‌تر ۳، تعداد ۶۸ زمین‌لرزه با بزرگی بین ۳و۴، تعداد ۱۴ زمین‌لرزه با بزرگی بین ۴ و ۵ و تعداد ۳ زمین‌لرزه با بزرگی بین ۵ و۶ بوده‌است. استان آذربایجان‌غربی با ۱۰۴ زمین‌لرزه ثبت شده دستگاهی بالاترین آمار زمین‌لرزه ثبت شده در فروردین‌ماه ۱۴۰۲ را به خود اختصاص داده‌است و پس از آن استان‌های خراسان‌رضوی و فارس به ترتیب با ۴۶ و ۴۴ زمین‌لرزه قرار دارند.

مرکز لرزه‌نگاری کشوری در فروردین‌ماه امسال ۲ زمین‌لرزه نیز در استان تهران ثبت کرده‌است که بزرگ ترین آنها با بزرگی ۲.۱ در مقیاس امواج درونی زمین در لواسان بوده‌است.

 

 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز