تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴

«تولد دیگر سینمای مستقل ایران» در جشنواره کارلووی‌ واری

پنجاه و هفتمین جشنواره فیلم کارلووی‌واری از تاریخ ۳۰ ژوئن تا ۸ جولای (۹ تا ۱۷ تیرماه) برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۲۹۵۵

به گزارش معاصر به نقل از ایسنا، پنجاه و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «کارلووی واری» در جمهوری چک امسال بخش ویژه‌ای را با عنوان «تولدی دیگر: سینمای ایران اینجا و اکنون» برگزار خواهد کرد.

 این بخش ویژه شامل نمایش منتخبی از آثار منحصر به فرد ساخته شده در چهار سال گذشته از سینماگران مستقل ایرانی است که بنا بر اعلام دست‌اندرکاران این جشنواره« به عنوان شاهدی روشنگر از خلاقیت هنرمندان ایران در مواجهه با واقعیت‌های چالش برانگیز است و در مجموع آثار ۹ فیلمساز عمدتاً جوان که به وضوح ارتباط معنوی با نسل های قبلی بزرگان سینمای ایران دارند در این بخش به روی پرده خواهد رفت.

درام های مالیخولیایی، کمدی‌ها، فیلم‌های جنگی، علمی، تخیلی...فیلم هایی درباره عشق و فیلم های درون فیلم، در مجموع این ۹ فیلم منحصر به فرد و به شدت شخصی در کنار هم موزاییکی چند بعدی را تشکیل می‌دهند که روح جمعی و نامحدودی سینمای جوان امروز ایران را منعکس می‌کنند.

«لورنزو اسپوزیتو» سازمان‌دهنده بخش ویژه سینمای مستقل ایران در جشنواره کارلووی‌واری در این باره می‌گوید: این سینما را نباید با ابزارهای معمولی که برای رمزگشایی بیشتر فیلم ها استفاده می‌کنیم خوانده شود. این سینما ما را وادار می‌کند که ابزارهایمان را دوباره اختراع کنیم، نحوه‌ی دیدن و تفسیر فیلم را دوباره اختراع کنیم تا با نیات این فیلمسازان درگیر شویم. همانطور که در عنوان مجموعه شعر فروغ فرخزاد آمده بود: «اینجا و اکنون تولدی دیگر از سینمای ایران را ارائه می دهیم».

اسامی فیلم‌ها

«ملخ» ساخته فائزه عزیزخانی از شاگردان عباس کیارستمی و به تهیه‌کنندگی منیژه حکمت و مهشید آهنگرانی، «بی‌پایان» ساخته نادر ساعی‌ور که جغر پناهی در نگارش فیلمنامه و تدوین آن همکاری داشته است، «زاپاتا» به کارگردانی دانش اقباشاوی، «پوست» اولین ساخته بلند برادران ارک که پیش از این در سال ۲۰۱۷ با فیلم «حیوان» جایزه سینه‌فونداسیون جشنواره کن را به خود اختصاص داده بودند، «دروازه رویا» به کارگردانی نگین احمدی، «سفر به ماه» به کارگردانی محمدرضا شایان نژاد، «رودخانه سیاه و سفید» به کارگردانی فرزین محمدی، «آفرینش بین دو سطح» دومین فیلم عکاس و فیلمساز ایرانی حسین رجبیان و فیلم «K۹» از وحید وکیلی‌فر، مجموعه فیلم‌های بخش ویژه جشنواره کارلووی واری در ستایش سینمای مستقل ایران را تشکیل می‌دهند.

پنجاه و هفتمین جشنواره فیلم کارلووی‌واری از تاریخ ۳۰ ژوئن تا ۸ جولای (۹ تا ۱۷ تیرماه) برگزار می‌شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز