تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۵

نشست کارگروه مدیریت پسماند استان فارس برگزار شد

محمود رضایی کوچی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در نشست کارگروه مدیریت پسماند استان اظهار داشت: همه ظرفیت های قانونی برای مدیریت پسماند در شهرها و روستاهای استان باید به کار گرفته شود.
کد خبر: ۶۳۲۵۱

نشست کارگروه مدیریت پسماند استان فارس

 

به گزارش معاصر به نقل از روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، رضایی در اولین جلسه کارگروه مدیریت پسماند در سال جاری و چهل و چهارمین نشست کارگروه مدیریت پسماند استان فارس با گرامیداشت هفته زمین پاک اضافه کرد: هفته زمین پاک امسال با شعار " سرمایه گذاری در زمین، توسعه بازیافت و بهره وری سبز " برگزار شد، این هفته فرصتی برای تبیین آموزه های محیط زیستی در راستای اهداف حفاظت از محیط زیست بوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در این جلسه در خصوص امکان بهره مندی شهرداری ها از وام صندوق ملی محیط زیست و اجرای آیین نامه کاهش مصرف پلاستیک توضیحاتی داد و افزود: امحای اصولی و دفع بهداشتی پلاستیک به عنوان یکی از خطرناکترین آلاینده های محیط زیست باید مورد توجه باشد و مراکز دفع زباله در شهرها و روستاها به موضوع حفظ بهداشت عمومی و حفظ طبیعت توجه ویژه داشته باشند.

رضایی به مسائل و مشکلات سایت دفع زباله شهر مرودشت اشاره کرد و با اشاره به اینکه برای برخی مناطق شهری در شهرستان ها باید تصمیمیات فوری گرفته شود از همه مسوولان شهری، تشکل های محیط زیست و افراد ذی نفوذ خواست تا با مشارکت و همراهی ، راهکارهای قانونی برای دفع بهداشتی زباله ارائه دهند.

در این جلسه عطا پورشیرزاد، مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس، یکی از مسائل زیست محیطی امروز استان را بحث جمع‌آوری فاضلاب و تخلیه آن دانست و گفت: نباید اجازه داد که فاضلاب به محیط زیست وارد شود و این اتفاق تا حد امکان باید محدود شود.

 

وی با اشاره به اینکه این کار نه تنها موجب حفظ سلامت انسان‌ها و نجات جان موجودات زنده می‌شود بلکه به تقویت اکوسیستم‌ها و رشد پایدار آنها نیز کمک خواهد کرد افزود: ضرورت دستیابی به امنیت آب و حفاظت از سیستم‌های آسیب‌پذیر باید به عنوان یک مفهوم حیاتی در سیاست‌گذاری و مدیریت یکپارچه منابع آبی مد نظر قرار گیرد، آب بعد از مصارف گوناگون تبدیل به فاضلاب می شود که برای جلوگیری از آلودگی و حفاظت از محیط زیست در این زمینه باید راهکارهای تخصصی ارائه شود.

 

پورشیرزاد، همچنین در این نشست اظهار داشت: با توسعه روز افزون جوامع شهری و افزایش جمعیت شهرها که نیاز به این مایه حیات را طی این سال‌ها افزایش داده، میزان تولید فاضلاب شهری نیز رشد چشمگیری داشته است.

اتخاذ تدابیر کارشناسی برای جمع آوری و امحای زباله رویکردی است که در زمان کنونی با اولویت دنبال می شود.

همچنین به پاس قدردانی از زحمات سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز در نحوه مدیریت پسماندهای شهری لوح تقدیری از سوی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس به روح الله خوشبخت، رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز