تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۱۹.۷۹°  بیشینه ۲۲.۹۹°
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳
رییس سازمان هواپیمایی کشوری :

ورود ۵۰ فروند هواپیما و هلی کوپتر در صنعت هوایی کشور

رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: ۵۰ فروند انواع هواپیما و هلیکوپتر در ۱۸ ماه گذشته خرید و وارد کشور شد که به مرور وارد چرخه پرواز می‌شود.
کد خبر: ۶۳۳۱۴

ورود ۵۰ فروند هواپیما و هلی کوپتر در صنعت هوایی کشور طی ۱۸ ماه گذشته

 

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا,آمار مختلفی در خصوص تعداد ورود هواپیما به کشور در چند روز گذشته منتشر شد که امروز (سه‌شنبه) «محمد محمدی بخش» رییس سازمان هواپیمایی در نشست خبری در پاسخ به سوال ایرنا درباره جزییات توسعه ناوگان هوایی، گفت: تاکنون ۵۵ فروند هواپیمایی کارکرده خریداری و وارد کشور شده است.

وی توضیح داد: نیاز صنعت هوایی ۵۵۰ فروند هواپیما است که با توجه به جمعیت، اقلیم و تعداد فرودگاه‌ها برآورد شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: هدف‌گذاری سازمان هواپیمایی خرید پرنده‌های میان‌برد است تا چراغ فرودگاه‌های کم‌برخوردار روشن شود، اما برای تاب‌آوری صنعت، اولین کار ما برای مقابله با تحریم بازگرداندن تعدادی از ۳۳۰ هواپیمای زمینگیر بود که بالای ۱۰ سال است، زمینگیر هستند.

محمدی بخش درباره تعداد هواپیماهای زمینگیر، بیان کرد: ۱۶ هواپیمای بیش از ۱۰ سال است که زمینگیر هستند و هم‌زمان ۶۸ فروند کمتر از ۱۰ سال و ۳۹ فروند بین ۲ تا ۵ سال دیگر نیز زمینگیر است.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: اولویت این بود بخشی از این هواپیماها برگردانده شود که امروز ۱۸۰ فروند هواپیمای عملیاتی داریم و بخشی از آن از سری هواپیماهایی است که تعمیر و به ناوگان بازگشته است.

وی ادامه داد: هم‌زمان باید بخش خصوصی را درگیر خرید و ورود هواپیما می‌کردیم تا کسری ناوگان تا حدودی برطرف شود. بر این اساس بیش از ۵۰ فروند هواپیما و هلیکوپتر در ۱۸ ماه گذشته به ناوگان وارد شده که ۲۰ فروند آن بعد از طی مراحل فنی به خطوط پروازی ملحق شده است.

محمدی بخش اظهار داشت: هم‌زمان به عنوان راهبرد سوم، دولت برای بخش «نوسازی ناوگان هوایی» نیز با تامین اعتبار برنامه دارد. سیاست دولت در ۱۴۰۲ روشن است و عدد قابل توجهی هواپیما پیش‌بینی شده تا خریداری و وارد کشور شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: محور چهارم نیز ساخت هواپیمای داخلی است که رییس جمهوری ابلاغ کردند و در حال طی مسیر است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز