تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۴.۸۴°  بیشینه ۱۶.۷۹°
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰

احیای بیش از ۵ هزار شغل در هرمزگان

به‌دنبال ایجاد کارخانه‌های تبدیلی و تکمیلی و فرآوری در استان برای جلوگیری از خام‌فروشی موادمعدنی هستیم و در همین راستا شهرهای مختلف تخصصی ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۶۳۳۷۵

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا - استاندار هرمزگان گفت: سال گذشته زمینه اشتغال بکار مجدد پنج‌هزار و ۱۰۰ نفر در این استان با احیای واحدهای راکد و غیرفعال بخش کشاورزی، صنعت، معدن و صنوف تولیدی فراهم شده است.

مهدی دوستی روز سه‌شنبه در مصاحبه اختصاصی با ایرنا، با اشاره به گرامیداشت هفته کار و کارگر و تبریک این روز به کارگران شاغل در واحدهای تولید، صنعتی و معدنی استان افزود: برگزاری مستمر نشست‌های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، برگزاری نشست‌های تخصصی با اصناف و همچنین برگزاری مزایده‌های عمومی و آزادسازی محدوده‌های معدنی در این استان منجر به احیای ۹۷ واحد صنعتی و معدنی، ۲۰۷ واحد کشاورزی و ۲۱۸ صنف تولیدی شد که احیای این واحدها اشتغال دوباره را برای این تعداد به همراه داشت.

وی بیان کرد: این میزان اشتغال با سرمایه‌گذاری ۵۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال حاصل شده است که ۴۷ هزار میلیارد ریال در زمینه احیای واحدهای صنعتی و معدنی، یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال واحدهای کشاورزی و چهار هزار میلیارد ریال نیز در حوزه صنوف تولیدی هزینه شده است.این میزان اشتغال با سرمایه‌گذاری ۵۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال حاصل شده است که ۴۷ هزار میلیارد ریال در زمینه احیای واحدهای صنعتی و معدنی، یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال واحدهای کشاورزی و چهار هزار میلیارد ریال نیز در حوزه صنوف تولیدی هزینه شده است

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان اظهار کرد: احیای واحدهای صنعتی، معدنی و صنوف تعطیل و نیمه تعطیل از برنامه‌های مهم در اولویت دولت سیزدهم است که با ایجاد اشتغال مجدد کارگران، از ایجاد تبعات سوء اجتماعی برای خانواده‌های این افراد پیشگیری شده است.

وی ابراز کرد: شرکت روی بندرعباس بزرگترین واحد صنعتی است که سال گذشته به چرخه فعالیت بازگشت و مشکل آن هم تامین مواد اولیه بود که با رایزنی‌های انجام شده ۱۶ هزار تن خاک روی به این مجموعه صنعتی اختصاص داده شد و این مجموعه صنعتی در تیرماه به چرخه تولید بازگشت.

دوستی یادآورشد: یکی از راهبردهای ما در استان، تنوع بخشی به تولیدات بوده و در حال حاضر در کنار توسعه زنجیره فولاد؛ زنجیره چوپ، نساجی و کود و سم را نیز در دستورکار قرار دادیم و در کنار تنوع تولید به تنوع مالکیت نیز می‌اندیشیم.

وی تصریح‌کرد: در طول زنجیره‌ها نیز حرکت کردیم و در بالادست اکتشافات جدید معدنی را در دستورکار قرار دادیم و در پایین‌دست با خارج شدن از انحصار تولید شمش‌های فولادی به سمت تولید ورق، لوله و نورد رفته‌ایم.

استاندار هرمزگان همچنین با اشاره به اینکه اجازه خروج موادمعدنی به صورت خام از استان را نخواهیم داد، اظهار کرد: به‌دنبال ایجاد کارخانه‌های تبدیلی و تکمیلی و فرآوری در استان برای جلوگیری از خام‌فروشی موادمعدنی هستیم و در همین راستا شهرهای مختلف تخصصی ایجاد می‌شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز