تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۱.۵۱°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۶

تحویل اولین خودروهای وارداتی احتمالا در هفته آینده

چند ماه پس از آغاز رسمی فرایند واردات خودروهای جدید، طبق اعلام مدیرعامل سایپا، نخستین محموله از این خودروها در هفته آینده تحویل خواهد شد.
کد خبر: ۶۳۴۱۹

تحویل اولین خودروهای وارداتی احتمالا در هفته آینده

 

به گزارش معاصر به نقل از ایسنا,مدیرعامل شرکت سایپا امروز در کنار خبرهایی از محصولات جدید این شرکت داده به آخرین وضعیت خودروهای وارداتی نیز اشاره کرده است. مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در ادامه در رابطه با چانگان‌های وارداتی اظهار کرد: با دو برند چانگان و زوتی که در حال حاضر قرارداد داریم، ۲۹ هزار دستگاه خودرو ثبت سفارش کرده‌ایم  که از خرداد ماه سال گذشته این خودروها برای تطابق با استاندارد ملی، وارد کشور شده است. محموله نخست این خودروها که ۱۲۰۰ دستگاهی بود، دقیقا محموله‌هایی بود که برای بازار عربستان و مطابق بازار عربستان آماده شده بود؛ علت تاخیر در عرضه آن‌ها این بود که استاندارد در کشور عربستان از استاندارد چین تبعیت می‌کند اما استانداردهای ما تابع استانداردهای اروپایی است. در حال حاضر  فرآیند تطبیق استاندارد طی دو ماه به انجام رسیده و مشکلات حل شده است. وی در پاسخ به سوال دیگر ایسنا در رابطه با زمان اولین عرضه چانگان‌های ترخیص شده، گفت: لیست مشتریان و نوبت‌ها از سامانه یکپارچه اخذ شده است. احتمالا هفته آینده، پس از  طی فرآیندها، تحویل خودروها به مشتریان صورت می‌گیرد.

بازار پوشاک اما همچنان زیر سایه کالای قاچاق قرار دارد. عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران وضعیت شبکه توزیع، تامین مالی، موانع صادرات و تامین انرژی را از مهم‌ترین چالش‌های صنعت پوشاک در سال جاری عنوان کرد و گفت: هر روز شاهد شکل‌های مختلف و جدید قاچاق هستیم و قاچاق سهم قابل توجهی از این کیک کوچک شده را گرفته است.

بی‌رقیب روز: بازار سرمایه

بازار بورس امروز نیز در ادامه حرکت موفق خود، رکوردی جدید را ثبت کرد. شاخص کل بورس امروز با ۳۷ هزار و ۶۹۰ واحد افزایش تا رقم دو میلیون و ۵۱۸ هزار واحد صعود کرد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز ۲۰ هزار و ۴۳۳ واحد افزایش یافت و رقم ۸۴۵ هزار و ۳۹۶ واحد را ثبت کرد.

بازار جهانی طلا نیز همچنان ثبات نسبی خود را حفظ کرده است. بهای هر اونس طلا تا ساعت ۷ و ۳۵ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۰.۸ درصد کاهش به ۱۹۸۱ دلار و ۷۰ سنت رسید و قیمت طلا در بازار آمریکا نیز با ۰.۰۴ درصد کاهش به ۱۹۸۲ دلار و ۷۰ سنت رسید.

اتاق بازرگانی نیز در جدیدترین گزارش خود به وضعیت رونق در اقتصاد ایران پرداخته است. شامخ در اسفندماه برای دومین ماه پیاپی در ناحیه بالای ۵۰ به دست آمده که از بهبود قابل‌توجه وضعیت کسب‌وکارها در اسفندماه نسبت به بهمن‌ماه حکایت دارد. ثبت این رکورد تا حدود زیادی به دلیل شرایط نابسامان و رکودی یاد شده در ماه‌های قبل بوده است. از مهم‌ترین موضوعات مورد اشاره توسط مدیران خرید در اسفندماه افزایش قیمت مواد اولیه و محصولات تولیدی است. این موضوع می‌تواند به خروج از شرایط رونق و ورود به ناحیه کمتر از ۵۰ طی ماه‌های ابتدایی سال ۱۴۰۲ منجر شود.

پاس شده روز: چک‌های اسفند

بانک مرکزی امروز آمار چک‌های وصول شده اسفند پارسال را منتشر کرد. طبق آنچه بانک مرکزی اعلام کرده است: طی اسفند ماه ۱۴۰۱ در سامانه چکاوک بیش از هشت میلیون و ۶۰۰ هزار فقره چک به ارزشی حدود ۵۸۷۹ هزار میلیارد ریال مبادله شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد، ۲.۷ درصد و از نظر مبلغ ۱۵.۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

رییس کل بانک مرکزی نیز از تخصیص ارز موردنیاز دارو خبر داده است. رئیس کل بانک مرکزی از برنامه ریزی جهت تخصیص ۳.۵ میلیارد دلار ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی برای واردات دارو، تجهیزات پزشکی و شیرخشک نوزادان در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت تامین به موقع دارو و کاهش مشکلات مردم در این حوزه، بانک مرکزی ماهانه حدود ۳۰۰ میلیون دلار برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص می دهد.

گمرک نیز آمار تجارت ایران در فروردین امسال را منتشر کرده است. در فروردین ماه سال جاری ۱۰ میلیون و ۴۷۱ هزار تن کالا به ارزش سه میلیارد و ۶۴۵ میلیون دلار به خارج از کشور صادر شد که از لحاظ ارزش ۱۲.۹۳ درصد کاهش و از حیث وزن ۱۷.۷۶ درصد افزایش داشته است.

بدون قطعی روز: گاز نیروگاه‌ها

امروز سخنگوی شرکت ملی گاز گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مشکلی برای تامین گاز نیروگاه‌ها در ایام پیک نخواهیم داشت و اکنون نیز در حال برنامه‌ریزی برای اجرای تدابیر درنظر گرفته شده برای گذر از زمستان سال جاری هستیم.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری از اهمیت تولید هواپیمای داخلی گفته است. رئیس سازمان هواپیمایی کشوری معتقد است در شرایطی که وضعیت صنعت هوایی ایران از تحریم فراتر رفته و جنگ نابرابر است که تحریم‌کنندگان می‌گویند اگر بتوانند اجازه واردات یک پیچ را هم به ایران نمی‌دهند، لازم است که به ساخت هواپیما به‌عنوان استراتژی بلندمدت فکر کنیم.

سازمان راهداری نیز از لزوم تامین اعتبار برای کاهش نقاط حادثه خیز جاده‌ای می‌گوید. معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه قرار است امسال ۴۰۰ نقطه حادثه‌خیز اصلاح شود، گفت: معمولا هر نقطه به‌طور متوسط ۱۰ میلیارد تومان پول می‌خواهد، یعنی برای اصلاح ۴۰۰ نقطه به ۴۰۰۰ میلیارد تومان پول نیاز داریم.

 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز