تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۷.۷۹°
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰

کاهش هزینه وام مسکن

همچنین با در نظر گرفتن ۸۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق به مبلغ ۱۴ میلیون و ۳۳۶ هزار تومان خریداری کنند، مجموع هزینه خرید اوراق به ۵۰ میلیون و ۱۷۶ هزار تومان می‌رسد.
کد خبر: ۶۳۵۲۵

به گزارش معاصر به نقل از ایسنا، هزینه هر برگ اوراق وام مسکن (تسه) نسبت به حدود دو هفته قبل روندی کاهشی داشته و متاهل‌های ساکن تهران برای اخذ این وام باید حدود ۸۶ میلیون تومان پرداخت کنند.

 هر برگ اوراق وام مسکن (تسه) در اردیبهشت سال ۱۴۰۰، با قیمت ۸۰ هزار و ۸۰۰ تومان و در خردادماه سال مذکور نیز ۹۱ هزار و ۸۰۰ تومان قیمت دارد. هر برگ اوراق تسهیلات مسکن در تیر سال ۱۴۰۰ با قیمت ۹۶ هزار و ۶۰۰ تومان، در مرداد با قیمت ۹۶ هزار و ۲۰۰ تومان و در شهریور نیز با قیمت ۹۵ هزار و ۱۰۰ تومان داد و ستد می‌شود.

این اوراق در ماه مهر سال ۱۴۰۰ معادل ۹۲ هزار و ۹۰۰ تومان، در آبان ماه سال ۱۴۰۰ معادل ۸۵ هزار و ۹۰۰ تومان و در آذر نیز ۸۸ هزار و ۱۰۰ تومان قیمت دارد. اوراق تسهیلات مسکن در دی‌ و بهمن سال ۱۴۰۰ نیز با قیمت‌های ۸۶ هزار و ۵۰۰ تومان و ۸۷ هزار و ۹۰۰ تومان معامله می‌شود. این اوراق در سال ۱۴۰۱ معادل ۸۸ هزار و ۸۰۰ و در سال ۱۴۰۲ نیز ۸۹ هزار و ۶۰۰ تومان قیمت داشته که این گزارش بر اساس قیمت سال ۱۴۰۲ نوشته شده است.

قیمت اوراق برای مجردها و متأهل‌های تهرانی

بر این اساس، مجردهای ساکن تهران می‌توانند تا ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله می‌شود؛ لذا برای دریافت ۲۰۰ میلیون تومان وام باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه این تعداد با اوراق ۸۹ هزار و ۶۰۰ تومانی، ۳۵ میلیون و ۸۴۰ هزار تومان می‌شود. همچنین با در نظر گرفتن ۸۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق به مبلغ ۱۴ میلیون و ۳۳۶ هزار تومان خریداری کنند، مجموع هزینه خرید اوراق به ۵۰ میلیون و ۱۷۶ هزار تومان می‌رسد.

زوج‌های تهرانی نیز بر همین اساس می‌توانند تا سقف ۴۸۰ میلیون تومان شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند؛ بنابراین زوجین باید ۸۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۷۱ میلیون و ۸۶۰ هزار تومان می‌شود که همراه با هزینه ۱۴ میلیون و ۳۳۶ هزار تومانی وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق تسهیلات مسکن خریداری کنند، در مجموع باید ۸۶ میلیون و ۱۹۶ هزار تومان پرداخت کنند.

قیمت اوراق در سایر استان‌ها

سقف این تسهیلات برای مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر برای مجردها به ۱۶۰ و برای زوجین به ۳۲۰ میلیون تومان رسیده است. با توجه به اینکه مجردها باید ۳۲۰ و متاهل‌های ساکن این شهرها نیز باید ۶۴۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، مجردها باید ۲۸ میلیون و ۶۷۲ و متاهل‌ها نیز ۵۷ میلیون و۳۴۴ هزار تومان پرداخت کنند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز