تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۸
وزیر بهداشت:

تامین سلامت کارگران را از وظایف خود می دانیم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تامین سلامت کارگران را از وظایف خود می دانیم؛ به خصوص که مقام معظم رهبری در فرمایش‌های اخیرشان بر این مهم تاکید فرمودند.
کد خبر: ۶۳۵۵۶

تامین سلامت کارگران را از وظایف خود می دانیم

 

به گزارش معاصر به نقل از ایسنا، دکتر بهرام عین اللهی، در حاشیه اختتامیه اجلاس روسای دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، با بیان اینکه روسای دانشگاه‌های علوم پرشکی نقش بسزایی در تربیت نیروهای کارآمد در حوزه سلامت دارند، افزود: با تلاش کادر سلامت کشورمان توانستیم رتبه اول را در حوزه سلامت  منطقه به دست آوریم که مایه افتخار و خرسندی است.

وی با اشاره به حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اختتامیه این اجلاس، ادامه داد: تامین سلامت کارگران را از وظایف خود می دانیم، به خصوص که مقام معظم رهبری نیز در فرمایش های اخیرشان بر این مهم  تاکید فرمودند.

عین اللهی گفت: وزارت بهداشت ۱۵ هزار تخت بیمارستانی را تامین و راه اندازی کرده تا  خدمت رسانی به مردم به ویژه قشر کارگر، با سرعت و کیفیت صورت گیرد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: وزارت بهداشت در دو محور با وزارت  تعاون، کار  و رفاه اجتماعی همکاری دارد. یکی از  این محورها حوزه تولید داروست، چراکه یکی از قوی‌ترین مجموعه‌های دارویی کشور زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی است و  بسیاری از داروهای ضروری مانند شربت های سرماخوردگی، آنتی بیوتیک و سرم‌ها توسط همین مجموعه تولید می‌شود. 

وی افزود: با تولید سرم در تیپیکو، امروزه  به رقم خوبی در تولید و ذخیر این محصول رسیده‌ایم.

عین اللهی محور دوم همکاری با وزارت کار و تعاون و رفاه اجتماعی را تامین سلامت کارگران عنوان و تصریح کرد: در تمام مراکز وزارت بهداشت این امکان وجود دارد که قشر کارگر  خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

وی گفت: علیرغم تعدد سازمان‌های بیمه‌گر، نظام سلامت واحد است، بنابراین به سخت افزار و نرم افزار واحد نیاز داریم تا خدمات با کیفیت سلامت را به مردم ارائه کنیم. 

وزیر بهداشت اظهار کرد: درنظر داریم تا هر ایرانی با کدملی خود یک پرونده الکترونیک سلامت داشته باشد و با استفاده از اطلاعاتی که در این پرونده ثبت می شود، خدمات درمانی‌اش را دریافت کند. بنابراین تکمیل پرونده الکترونیک از اولویت‌های وزارت بهداشت است. 

 وی ادامه داد: خدماتی که در بستر پرونده الکترونیک سلامت ارائه می شود، از سطح یک آغاز می شود و بیمار در صورت لزوم به سطوح بعدی ارجاع داده شده و می تواند خدمات موردنیاز خود را در بستر یک نظام واحد، دریافت کند. 

عین اللهی خاطرنشان کرد: چنانچه بیمار به سطوح بعدی ارجاع داده شود و تحت پوشش بیمه‌های دیگر بجز بیمه سلامت یا تامین اجتماعی باشد، نوع پوشش خدمات درمانی براساس ضوابط شورای عالی سلامت، تعیین خواهد شد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز