تهران ۲۷.۷۹° كمينه ۲۷.۶۲°  بیشینه ۲۷.۹۹°
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۶

اعضا و هیات رئیسه کمیسیون‌های مجلس خبرگان رهبری انتخاب شدند

کمیسیون‌های «آیین نامه داخلی» و «سیاسی، اجتماعی و فرهنگی» و «حراست و پاسداری از ولایت فقیه» مجلس خبرگان رهبری اعضا و هیات رئیسه خود را شناخت.
کد خبر: ۶۳۵۶۳

اعضا و هیات رئیسه کمیسیون‌های مجلس خبرگان رهبری انتخاب شدند

 

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا,سه کمیسیون از کمیسیونهای مجلس خبرگان رهبری، جلسات خود را صبح و عصر امروز پنجشنبه در محل دبیرخانه مجلس خبرگان در قم برگزار کردند. از آنجا که طبق آیین نامه داخلی مجلس خبرگان رهبری انتخابات کمیسیونهای این مجلس هر ۲ سال یک بار تجدید می‌شود هر کمیسیون در نخستین جلسه خود ابتدا اعضای هیات رئیسه جدید کمیسیون را انتخاب می‌کنند.

بر این اساس کمیسیون‌های «آیین نامه داخلی»، «سیاسی، اجتماعی و فرهنگی» و «حراست و پاسداری از ولایت فقیه» مجلس خبرگان رهبری، امروز هیات رئیسه خود را تعیین کردند.

در مقررات عمومی کمیسیونهای مجلس خبرگان آمده است: هیات رئیسه هر کمیسیون متشکل از یک رئیس، دو نایب رئیس، دو منشی و یک مخبر است که با رأی مخفی اعضای همان کمیسیون انتخاب می‌شوند.

بر این اساس بار دیگر آیت الله احمد بهشتی به عنوان رئیس کمیسیون "آیین نامه داخلی" و آیت الله عبدالمحمود عبداللهی به عنوان رئیس کمیسیون "سیاسی، اجتماعی و فرهنگی" ابقاء شد. آیت الله سیدعلی شفیعی نیز به عنوان رئیس جدید کمیسیون "حراست و پاسداری از ولایت فقیه " انتخاب شد.

اعضای کمیسیون "آیین نامه داخلی" حسن عالمی و رضا رمضانی را به عنوان نواب رئیس، جواد مجتهد شبستری و عسکر دیرباز را به عنوان منشیان و محسن قمی را به عنوان مخبر کمیسیون تعیین کردند. کمیسیون "آیین نامه داخلی" در ادامه دو طرح ارجاعی از اجلاس خبرگان را مورد بحث و بررسی قرار داد.

همچنین سیدمحمد حسینی شاهرودی و علیرضا اسلامیان به عنوان نایب رئیس اول و دوم کمیسیون "سیاسی، اجتماعی و فرهنگی"، جواد مجتهد شبستری و محمد حاج ابوالقاسم دولابی به عنوان منشیان و علی ملکوتی نیز به عنوان مخبر این کمیسیون انتخاب شدند.

در کمیسیون "حراست و پاسداری از ولایت فقیه " هم آقایان علی ملکوتی و حسینی شاهرودی نواب رئیس، احمد مؤمن و احمد پروایی، منشیان و عبدالکریم فرحانی مخبر کمیسیون شدند.

کمیسیونهای "سیاسی، اجتماعی و فرهنگی" و "حراست و پاسداری از ولایت فقیه " نیز بعد از تعیین هیئت رئیسه کمیسیون درباره برنامه های آتی کمیسیونهای خود به بحث و تبادل نظر پرداختند.

مجلس خبرگان رهبری ۷ کمیسیون دارد که هر کمیسیون، متشکل از ۱۱ عضو اصلی و ۵ عضو علی البدل است و هر یک از نمایندگان می‌توانند در دو کمیسیون از این کمیسیونها عضویت داشته باشد.

 

در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس خبرگان رهبری هم که روز گذشته با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تهران تشکیل شد آیت الله محمدی اراکی به عنوان رئیس و آقایان مصباحی مقدم و دری نجف آبادی نواب رئیس، حسینعلی سعدی و عسکر دیرباز، منشیان و محمد حاج ابوالقاسم دولابی به عنوان مخبر کمیسیون اقتصادی انتخاب شدند.

جلسات سایر کمیسیونهای مجلس خبرگان رهبری نیز در آینده نزدیک برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : اعضا خبرگان رهبری
ارسال نظر

آخرین اخبار روز