تهران ۱۶.۵۱° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۱

بیشترین طلاق ها در چه سنی رخ می‌دهد؟

آمار طلاق در سال ٩٤ نسبت به مدت مشابه سال گذشته بالغ بر ١٠ درصد افزايش يافته است.
کد خبر: ۶۳۶۷
اخبار معاصر: طلاق يكی از آسيب های اجتماعی است كه در سال های اخير بر خلاف تصورات معمول نه تنها در ايران بلكه در اكثر كشور های جهان رشد چشمگيری داشته است چرا كه بسياری از افراد بر اين تفكر بودند كه با پيشرفت علم و تكنولوژی و آسان شدن زندگی آسايش نيز برای مردم افزايش می يابد اما گويا تاثير عكس داشته و بسياری از زندگی ها دچار مشكلات متعددی شده اند.

*ثبت اكثر طلاق ها در يك سال اول زندگی

براساس آخرين آمار ها از  هر ٢/٨ ازدواج در تهران يكی منجر به طلاق می شود.

علی اكبر محزون مديركل دفتر اطلاعات آمار و مهاجرت سازمان ثبت احوال در خصوص افزايش آمار طلاق در ايران می گويد:١٣/٣ درصد از طلاق ها در كمتر از يك سال اول زندگی ثبت شده است .

همچنين در پی آخرين آمار شش ماهه طلاق هشتاد و سه هزار و دويست و هفتاد و هفت مورد طلاق به ثبت رسيده كه هفتاد و چهار هزار و نهصد و چهل و دو مورد در مناطق شهری و هشت هزار و سيصد و سی و پنج مورد نيز در مناطق روستایی به ثبت رسيده كه اين آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل ٩/٣ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: بيشترين آمار طلاق در مردان و زنان  در رده سنی ٢٥ تا ٢٩ سال رخ داده كه در گروه مردان بيست هزار و صد و چهل و هشت جدايی و در گروه زنان نوزده هزار و سيصد و بيست و هشت مورد واقعه طلاق به ثبت رسيده است و متاسفانه از هر٢/٨ ازدواج در استان تهران يك مورد منجر به طلاق می شود.

گفتنی است ؛ اميدواريم خانواده ها در خصوص آموزش های قبل از ازدواج برای جوانان تمهيدات لازم را بينديشند تا آمار تاسف برانگيز  افزايش طلاق كاهش پيدا كند.

انتهای پیام/ انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز