تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۲.۹۹°
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۶

۷۰۰ هزار داوطلب جدید به هلال احمر پیوست

رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان از اضافه شدن ۷۰۰ هزار داوطلب جدید به این جمعیت طی چهار ماه پایانی سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۶۳۶۷۲

۷۰۰ هزار داوطلب جدید به هلال احمر پیوست

 

به گزارش معاصر به نقل از ایسنا، پیرحسین کولیوند در نشست خبری که به مناسبت هفته هلال احمر در محل ساختمان صلح برگزار شد، گفت: در یک سال گذشته اقدامات زیادی در جمعیت هلال احمر انجام شد و آنچه که من بیان می‌کنم تنها هلالی از این اقدامات است.

وی با بیان اینکه در چهارماه پایانی سال گذشته بیش از ٧٠٠ هزار داوطلب جدید به این سازمان پیوستند، گفت: ما با استفاده از ظرفیت اعضا و داوطلبان اقدامات قابل توجهی را انجام دادیم که از جمله آن کاشت بیش از ١٠٠٠ هزار نهال در عرض کمتر از ٢٠ دقیقه بود.

کولیوند در پاسخ به پرسشی درباره اقدامات جمعیت هلال احمر در مأموریت حج امسال گفت: در مدینه یک مرکز تخصصی و چند مرکز درمانی و در مکه نیز یک بیمارستان با متخصصان کافی داریم. در منا و عرفات هم مراکز درمانی صحرایی را دایر خواهیم کرد.

وی ادامه داد: تمام اقدامات برای شناسایی پزشکان انجام شده است، وضعیت سلامتی زائران هم در حال انجام است و حدود ٩٠ درصد معاینات نیز انجام شده است. درخواست ما از زائران این است که حتما داروهای خود را به میزان کافی همراه داشته باشند و البته ما هم دارو به عربستان می‌بریم.



رئیس جمعیت هلال احمر همچنین درباره شارژ انبارهای امدادی نیز گفت: دولت رقم خوبی را برای این موضوع اختصاص داد اما سازمان برنامه و بودجه تنها ١٠ درصد آن را در اختیار ما قرار داد که من این موضوع را به رئیس جمهور اطلاع دادم و بنا شد تا اعتبارات دوباره به دولت رفته و مصوب شود و به طورکامل اختصاص یابد تا ما بتوانیم علاوه بر شارژ انبارها، ناوگان زمینی و هوایی و ... را تجهیز کنیم.

کولیوند در پاسخ به پرسشی درباره استفاده ازظرفیت سربازان در این جمعیت گفت: خوشبختانه ستادکل نیروهای مسلح همکاری خوبی با جمعیت هلال احمر دارد و امسال هم سهمیه سالانه سربازان را به ٢٠٠ نفر برای جمعیت هلال احمر افزایش دادند.

بالگرد دید در شب نداریم

وی در پاسخ به پرسشی درباره همکاری هلال احمر با کشورهای خارجی گفت: در سال گذشته ما بیش از ٢٠ تفاهمنامه با کشورهای مختلف داشتیم که یکی از این کشورها روسیه بود. بنا شد تا ما تجهیزات پزشکی‌ به روسیه صادر کنیم.

کولیوند به نقش تحریم‌ها نیز اشاره کرد و گفت: تحریم‌ها در هر شکلی ظالمانه است ما الان بالگرد دید در شب نداریم و تامین آن مشمول تحریم است. البته اخیرا شنیدم که به تکنولوژی دید در شب در داخل کشور دست پیدا کرده‌ایم. تامین برخی از داروها و تجهیزات هم با شرایط سختگیرانه‌ای همراه شده که عملا آن را غیر ممکن کرده است.

رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان در ادامه با اشاره به هفته هلال احمر گفت:در هفته جاری که هفته هلال احمر است فعالیتهای مختلفی را در نظر گرفتیم و هر روز با نام مشخصی تعیین شده است. از جمله این موارد می‌توان به اجتماع صدهزار نفری هلال احمری‌ها در سراسر کشور اشاره کرد که در روز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت برگزار خواهد شد. 

وی همچنین از برگزاری اردوهای مختلف و توسعه تیم های سحر این جمعیت خبر داد و افزود:تیم های یاس و آسیب ستیز نیز فعال شده‌اند. ما در سال گذشته موضوع بیمه امدادگران را نیز عملیاتی و اجرایی کردیم.  خانه های هلال هم توسعه داشت و علاوه بر اینکه در زلزله خوی خدمت رسانی کردیم در ترکیه و سوریه به صورت موثر حضور داشتیم و ۱۶ هواپیما به ترکیه کمک کردیم.

وی با طرح این پرسش که چرا ترکیه به ایران نشان اعطای کرد،گفت:به دلیل خدمات موثر ما در زلزله ترکیه بود؛ وگرنه کشورهایی بودند که حجم کمک بیشتری به ترکیه داشت، اما خدمات ما، خدمات درست و تخصصی بود که اثرگذاری بسیاری داشت.  ما در سال گذشته نشان عالی صلیب سرخ را هم دریافت کردیم.

رئیس جمعیت هلال احمر تاکید کرد:مبارزه با فساد و شفاف سازی در هلال افزایش داشته و اعتماد عمومی نسبت به این جمعیت بالارفته است؛ضمن اینکه به عنوان معین وزارت بهداشت در خصوص تولید دارو و واردات آن اقدام کردیم؛مانند واردات واکسن کرونا و تامین آنتی‌بیونیک

کولیوند از ایجاد مرکز نوآوری و تغییرات اقلیمی خبر داد و گفت: سند تحول اقتصادی،دیجیتال و روابط عمومی را تدوین کردیم ؛ضمن اینکه مرکز درصد فعالیت ها و کنترل خدمات را راه اندازی می کنیم.

وی درباره تامین تجهیزات امدادی نیز گفت:‌هزار دستگاه خودرو نجات تا پایان سال تحویل خواهیم گرفت؛ضمن اینکه توسعه آموزش عمومی در مدارس،مساجد و سایر مراکز در دستور کار قرار دارد. راه اندازی مرکز شبیه سازی مخاطرات شایع در آینده نزدیک نیز اقدام دیگری است که در دستورکارقرار دارد. 

کولیوند بااشاره به اربعین ،گفت: امسال در نقطه ای صفر مرزی تا نجف پایگاه های امداد خواهیم داشت و از نجف نیز در فاصله ۱۰۰ عمود مرکز بهداشتی درمانی خواهیم داشت؛ضمن اینکه دو کنگره بین المللی در ایران و عراق برای ایجاد هماهنگی بیشتر در اربعین برگزار خواهیم کرد.

وی در پاسخ به پرسش ایسنا از برنامه ریزی برای  هوشمند سازی فعالیت های مختلف هلال احمر خبر داد و گفت:‌ استفاده از ناوگان جدید و تربیت نیروی جوان و کارآمد مدنظر قرار گرفته است.

رئیس جمعیت هلال احمر درباره فعالیت داروخانه ها ،افزود:شبانه روزی شدن داروخانه ها در طول سال منوط به اجازه سازمان غذا و دارو ست که هنوز در این خصوص اجازه داده نشده است.

 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : هلال احمر داوطلب
ارسال نظر

آخرین اخبار روز