تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۶.۷۹°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸

ممنوعیت عجیب برای خوزستان

به منظور پاسداشت زبان فارسی همه واحدهای تجاری، آموزشی و سایر کسب و کارهای قدیمی و جدید برای نصب و اکران تابلو سر در محل کار خود باید از طریق سامانه پاسداشت زبان فارسی به این نشانی اقدام به ثبت‌نام و اخذ مجوز تایید کنند.
کد خبر: ۶۳۸۶۸

 

به گزارش معاصر به نقل از ایسنا، مدیر کل ارشاد خوزستان از ممنوعیت استفاده از اسامی غیرفارسی در تابلوی مغازه ها در این استان خبر داد.

این ممنوعیت با مخالفت ها و اعتراضات زیادی همراه بوده است. در استان خوزستان به عنوان استان چند قومیتی و چندزبانه، علاوه بر فارسی به طور گسترده از زبان های دیگر نیز استفاده می شود.

مدیر کل ارشاد خوزستان گفت: با اجرای طرح بزرگ استانی پاسداشت زبان فارسی استفاده از اسامی بیگانه در سردر مغازه‌ها و پاساژها در استان خوزستان ممنوع است.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان در این باره توضیح داد: اصناف و کانون‌های آگهی و تبلیغاتی ظرف یک ماه در خصوص ساماندهی پاسداشت زبان پارسی برای عنوان سردر مکان‌های صنفی مانند مغازه‌ها، فروشگاه‌ها و پاساژها و تابلوهای تبلیغاتی و حذف عناوین بیگانه در سطح استان اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: به منظور پاسداشت زبان فارسی و اجرای قانون ممنوعیت استفاده از لغات و اصطلاحات بیگانه در سر در اماکن عمومی همه واحدهای تجاری، آموزشی و سایر کسب و کارهای قدیمی و جدید برای نصب و اکران تابلو سر در محل کار خود باید از طریق سامانه پاسداشت زبان فارسی به این نشانی اقدام به ثبت‌نام و اخذ مجوز تایید کنند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز