تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۴.۷۹°
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹

رئیس ساتبا: احداث ٢٥٠٠ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر برای بخش صنعت

قبل از ابلاغیه مذکور در شهریور سال ۱۴۰۰ تفاهم نامه ای را با وزیر نیرو در خصوص احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه حرارتی احداث شد که بخش تجدیدپذیر نیز به آن اضافه شد.
کد خبر: ۶۳۸۸۲

به گزارش معاصر به نقل از ایسنا،  معاون وزیر نیرو و رئیس ساتبا گفت: در حال حاضر حدود ۲۵۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر برای بخش صنعت تاسیس شده که عدد قابل توجهی است.

محمود کمانی امروز در همایش ایجاد شهرک‌های تخصصی خورشیدی و فرصت توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر در صنایع کشور اظهار کرد: هدف از برگزاری این همایش، استفاده از ظرفیت‌های موجود شهرک‌های صنعتی کشور برای تولید برق از طریق احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر و همچنین تامین زیرساخت‌های لازم برای سرمایه گذاران حوزه انرژی تجدیدپذیر و احداث نیروگاه‌های خورشیدی «با ظرفیت ۳MW_۱۰۰KM » اعلام شده است.

وی یکی از مشکلات احداث نیروگاه‌ها بخش مجوزدهی اعلام کرد و ادامه داد: خوشبختانه ما مجوزدهی را تسهیل و همچنین بیش از ۳۰ هزار ساختگاه‌هایی را برای احداث نیروگاه به سرمایه گذاران معرفی کردیم.

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه در سال گذشته قیمت‌ها را افزایش دادیم اما باتوجه به افزایش نرخ دلار و قیمت‌ها در کشور، به احتمال زیاد بازنگری و اصلاح در قیمت‌ها داشته باشیم، اظهار کرد: با توجه به محدودیت سوخت فسیلی، باید انرژی‌های تجدیدپذیر هر چه سریعتر در کشور توسعه یابد که برای انجام این اینکار باید تمامی فرایندها از جمله ثبت نام در سایت برای احداث نیروگاه تجدیدپذیر تسهیل شود.

کمانی در خصوص قانون مانع زدایی برق ادامه داد: قبل از ابلاغیه مذکور در شهریور سال ۱۴۰۰ تفاهم نامه ای را با وزیر نیرو در خصوص احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه حرارتی احداث شد که بخش تجدیدپذیر نیز به آن اضافه شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته خوشبختانه ما توانستیم بخش عمده‌ای از مطالبات را تصویه کنیم، گفت: اکنون اکثر نیروگاه‌های تجدیدپذیر تصویه هستند و مطالباتی ندارند به غیر چند نیروگاه‌ که به زودی پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز