تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۶.۷۹°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲
قالیباف:

حکمرانی نو می‌تواند منطقه ما را گسترش دهد

نقش ایران در منطقه و جهان اثرگذار و تحول‌آفرین است مخصوصاً برای امت اسلامی از این جهت که حرکت‌هایی که امروز انجام می‌شود برای به انزوا کشاندن ایران است که این موضوع از سوی دشمنان خارجی و تنگ‌نظران داخلی اتفاق می‌افتد.
کد خبر: ۶۳۹۳۰

به گزارش معاصر به نقل از خبرگزاری تسنیم، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ایران یک کشور قوی است ولی سعی می‌کنند قدرت ما را کاهش دهند و دست روی نقاط ضعف ما می‌گذارند، یکی از این نقاط ضعف ما اقتصاد است زیرا ما از تحول در اقتصاد فاصله گرفته‌ایم، اقتصاد ما مردمی نیست.

 محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز در همایش هندسه نظم جدید جهانی طی سخنانی، اظهار داشت: همه اندیشمندان این اصل را پذیرفته‌اند که دنیا در حال تغییر در نظم جهانی است، اما در مختصات این نظم جهانی اختلاف نظر وجود دارد.

وی افزود: در محافل علمی این‌گونه مطرح می‌شود که قرن 21 قرن قاره آسیا است اما مهم این است که با توجه به پیچیدگی موضوع اندیشمندان باید بتوانند به‌صورت دقیق و علمی آینده را پیش‌بینی کنند.

قالیباف ادامه داد: آنچه مشخص است آن است که ما به‌عنوان جمهوری اسلامی باید به یک نکته مهم توجه کنیم و آن این است که ما نمی‌توانیم بدون توجه به سیاست داخلی و خارجی به نظم جدید جهانی نگاه کنیم.

نقشی که جمهوری اسلامی در سطح منطقه و بین‌الملل دارد مسائل سیاست داخلی و خارجی ما را بسیار پراهمیت می‌کند و ما باید امروز گام دوم انقلاب را مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی برداریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حکمرانی نو و تحول در کشور، بیان داشت: حکمرانی نو می‌تواند منطقه ما را گسترش دهد و نقطه‌ضعف‌ها را از بین ببرد ازاین‌رو نقش ایران در منطقه و جهان اثرگذار و تحول‌آفرین است مخصوصاً برای امت اسلامی از این جهت که حرکت‌هایی که امروز انجام می‌شود برای به انزوا کشاندن ایران است که این موضوع از سوی دشمنان خارجی و تنگ‌نظران داخلی اتفاق می‌افتد.

وی تصریح کرد: اما ایران یک کشور قوی است ولی سعی می‌کنند که قدرت ما را کاهش دهند و دست روی نقاط ضعف ما می‌گذارند. یکی از این نقاط ضعف ما اقتصاد است زیرا ما از تحول در اقتصاد فاصله گرفته‌ایم، اقتصاد ما مردمی نیست.
در حال تکمیل... .

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز