تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۴.۸۴°  بیشینه ۱۵.۷۹°
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶
امیر عبداللهیان:

آمادگی ایران برای پیشبرد گفت‌وگوها به منظورعادی‌سازی روابط ترکیه و سوریه

وزیر امور خارجه کشورمان برگزاری اجلاس جاری وزرای خارجه چهار کشور را پیشرفتی در روند سیاسی حل موضوعات مرتبط با سوریه توصیف کرد.
کد خبر: ۶۳۹۴۵

به گزارش معاصر به نقل از ایسنا، در گفت‌وگوهایی که صبح امروز با حضور وزیر امور خارجه سوریه در محل اقامت وزیر امور خارجه کشورمان در مسکو صورت پذیرفت، آخرین روندهای سیاسی منطقه‌ای در ارتباط با سوریه مورد بررسی قرار گرفت.

 حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان که به منظور شرکت در نشست چهارجانبه وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه، جمهوری عربی سوریه و جمهوری ترکیه در مسکو به سر می برد، صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه با وی، پیرامون موضوعات سیاسی مورد علاقه، به ویژه روند تحولات سیاسی پیرامون سوریه و آخرین روندهای منطقه‌ای گفت‌وگو کرد.

امیر عبداللهیان تصمیم اتحادیه عرب برای پذیرش بازگشت سوریه به این اتحادیه را تبریک گفت.

وی ضمن ابراز خرسندی از روند سیاسی حل موضوعات میان سوریه و ترکیه، حمایت جمهوری اسلامی ایران از این روند و آمادگی کشورمان برای مساعدت به تحکیم و پیشبرد گفت‌وگوها به منظور عادی سازی روابط میان ترکیه و سوریه را اعلام نمود.

وزیر امور خارجه کشورمان برگزاری اجلاس جاری وزرای خارجه چهار کشور را پیشرفتی در روند سیاسی حل موضوعات مرتبط با سوریه توصیف کرد.

وزیر امور خارجه سوریه نیز در این دیدار ضمن تاکید بر اهمیت حل و فصل سیاسی موضوعات فیمابین سوریه و ترکیه، اظهار داشت: ما خواهان حل و فصل این موضوعات هستیم لیکن مهم ترین مسئله در این روند را خروج نیروهای ترکیه از اراضی سوریه به عنوان مانعی برای عادی سازی روابط و دستیابی به حل سایر موضوعات دستورکار سوریه و ترکیه می دانیم.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز