تهران ۲۲.۶۲° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۲.۹۹°
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۵
وزیر کار:

۳۵۰ هزار اشتغال مورد نیاز کشور در سامانه جامع رصد ثبت شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۳۵۰ هزار اشتغال مورد نیاز کشور در سامانه جامع رصد کشور ثبت شد تا بر اساس نیاز استان‌ها، نیروی کار معرفی شود.
کد خبر: ۶۴۰۵۱

۳۵۰ هزار اشتغال مورد نیاز کشور در سامانه جامع رصد ثبت شد

 

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا,«سید صولت مرتضوی» عصر پنجشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان مرکزی در اراک افزود: نادیده گرفتن خدمات، کفران نعمت است، بنابراین وظیفه همه حرکت است و نباید متوقف شد و طبق قانون و تکالیف دینی، رسالت سنگینی برعهده همگان است و رابطه دولت و ملت خادم و مخدوم است و ما مکلف به انجام وظیفه هستیم و مردم مطالبه‌گر هستند.

وی با اشاره به تاریخچه بهداشت و درمان در قبل از انقلاب، عنوان کرد: برای درمان در کشور کارشناسان بهداشتی از هند، بنگلادش و پاکستان می‌آمدند و اکنون نگران هستیم که در حوزه دانشگاهی نرخ بیکاری بالا است و ما مسئول و پاسخگو هستیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: حلال مشکلات کشور با اشتغال و رشد تولید حاصل می‌شود، بنابراین باید از همه ظرفیت‌ها در این زمینه استفاده شود.

مرتضوی افزود: در کشور ظرفیت‌های بالایی وجود دارد، باید تلاش کرد تا بتوان مشکلات جوانان به خصوص دانش‌آموختگان در تحصیلات تکمیلی را حل کرد.

وی بیان کرد: برای شفافیت در انجام فعالیت‌ها باید نشان ورود به سامانه در اختیار نمایندگان مجلس قرار داده شود تا شفاف‌سازی در حوزه اشتغال ایجاد شود و نباید اشتغال فقط در حوزه دولتی باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: وام اشتغالزایی در استان‌ها توزیع شده و ۱۰۳ درصد این وام جذب شده است.

مرتضوی اظهار کرد: وزارت تعاون نخ تسبیح اشتغال است و ایجاد اشتغال برعهده سایر دستگاه ها است.

وی بیان کرد: بر اساس سازمان امور اداری و استخدامی کشور در سال گذشته، ۱۰۲ هزار اشتغال جدید در ساختار اداری به ویژه در آموزش و بهداشت و درمان ایجاد شد.

وی به آموزش فنی و حرفه‌ای در ایجاد بسترهای اشتغال اشاره کرد و گفت: یکی از طرح‌های وزارت تعاون، آموزش جوار کارگاهی است.

وی با اشاره به سخنان نمایندگان استان مرکزی در خصوص مراجعات افراد بیکار برای اشتغال عنوان کرد: اما برداشت اشتباه صورت می‌گیرد، اگر جمعیت استان مرکزی یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در نظر گرفته شود، نزدیک به ۴۷۰ هزار نفر جمعیت فعال است و ۴۰ هزار نفر در این استان بیکار هستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: اشتغال خالص یعنی منهای بازنشستگی و بیمه بیکاری و بیمه اجباری پرداخت شود.

مرتضوی به حوادث کارگری سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: در ۲ سال گذشته، تجمعات کارگری در استان مرکزی وجود داشت که با سرپنجه تدبیر نمایندگان و مدیران استان حل شد، اما قانع کننده نیست و حتی وجود یک نفر بیکار نباید باشد.

وی بیان کرد: در استان مرکزی در سال ۴۰۱ تا انتهای بهمن‌ماه این سال، جمعیت قابل توجهی بیمه اجباری شدند که در سامانه قابل رصد است و این آمار در اختیار مردم و نمایندگان مجلس قرار گیرد و راستی آزمایی انجام شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: می‌توان استان مرکزی را نمونه آزمایشی ( پایلوت) برای کاهش جمعیت بیکار انتخاب کرد که با برنامه‌ریزی این مهم محقق شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز