تهران ۱۵.۴° كمينه ۱۵.۴°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲

بازگشت نفتکش توقیف شده پس از ۵ سال به آب‌های کشور

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: نفتکش پی‌یوریتی پس از پنج سال تصرف غیرقانونی توسط یک شرکت خارجی با دستور قضایی و عملیات مشترک سپاه و وزارت اطلاعات به کشور بازگشت.
کد خبر: ۶۴۰۸۴

بازگشت نفتکش توقیف شده پس از ۵ سال به آب‌های کشور

 

به گزارش معاصر به نقل از تسنیم, مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از ورود نفتکش 10 هزار تنی توقیف شده پی یوریتی به آب‌های کشور خبر داد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: نفتکش پی یوریتی از سال 1397 با جعل اسناد از سوی برخی افراد در داخل کشور به صورت غیرقانونی به یک فرد بیگانه اجاره داده شده بود و مالکین ایرانی آن از منافع این نفتکش محروم بودند.

وی در ادامه افزود: با توجه به شکایت شرکت ایرانی مالک این کشتی مبنی بر اینکه یک شرکت خارجی برای اجاره نفتکش مذکور با این شرکت ایرانی قراردادی منعقد نموده و پس از تحویل نفتکش، ارتباط خود را با مالکین آن قطع نموده است، پیگیری‌های دستگاه قضایی در این خصوص آغاز شد.

قهرمانی تصریح کرد: در نتیجه بررسی نهاد‌های امنیتی گزارشاتی واصل شد که این شرکت خارجی با نفتکش پی یوریتی اقدام به قاچاق سوخت می‌کند و بر این اساس، دادستان بندرعباس در مورخ 18 بهمن 1400 دستور توقیف نفتکش مذکور را صادر کرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان خاطرنشان کرد: در راستای اجرای دستور قضایی با پیگیری رئیس حوزه قضایی پارسیان، دلاورمردان ناوتیب 412 ذوالفقار نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با همکاری سربازان گمنام امام زمان (عج) نسبت به شناسایی نفتکش و اجرای عملیات توقیف آن در آب‌های خلیج فارس اقدام کردند و در نهایت اردیبهشت امسال کشتی پی یوریتی در آب‌های خلیج فارس و در نزدیکی سواحل پارسیان شناسایی و توقیف شد.

وی با اشاره به صدور دستورات قضایی توسط رئیس حوزه قضایی شهرستان پارسیان در خصوص بررسی تخلفات شرکت اجاره کننده نفتکش مذکور، خاطرنشان کرد: کشتی مذکور پس از توقیف با اسکورت نیرو‌های عملیاتی و شناور‌های ناوتیپ ذوالفقار سپاه پاسداران به بندرگاه هدایت و برای سیر مراحل قانونی و بررسی‌های لازم تحویل مقامات قضایی شده است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان تأکید کرد: هم اکنون نفتکش پی یوریتی به منظور تخلیه مواد سوختی به عسلویه به عنوان نزدیک‌ترین بندر جهت پهلوگیری منتقل شده است.

 

 
 
 
 
 
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز