تهران ۲۷.۶۲° كمينه ۲۷.۶۲°  بیشینه ۲۷.۹۹°
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰

قدردانی وزیر خارجه فرانسه از اقدام انسان‌ دوستانه ایران

وزیر خارجه فرانسه از اقدام انسان دوستانه جمهوری اسلامی ایران برای آزادی دو تبعه فرانسوی تشکر کرد و آن را گامی موثر و اعتمادساز خواند.
کد خبر: ۶۴۰۸۸

قدردانی وزیر خارجه فرانسه از اقدام انسان‌ دوستانه ایران

 

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا,حسین امیرعبداللهیان روز جمعه در گفتگوی تلفنی کاترین کلونا وزیر امور خارجه فرانسه با یادآوری روابط ریشه‌دار فرهنگی و تاریخی میان دو کشور، از واقع بینانه شدن رویکرد فرانسه در قبال جمهوری اسلامی ایران بعنوان گامی مثبت یاد کرد.

وزیر امور خارجه ضمن اشاره به اظهارات اخیر رییس جمهور فرانسه در موضوع استقلال راهبردی این کشور، تلاش عملی برای تحقق این راهبرد را گام موثری در جهان در حال تحول کنونی دانست.

امیرعبداللهیان ضمن محکوم کردن جنایات جنگی رژیم صهیونسیتی در غزه گفت: در سفرم به لبنان دریافتم که مقاومت فلسطین برای دفاع از حقوق ملت فلسطین مصمم و آماده بوده و قطعا تحولات فلسطین به نفع حاکمان جنگ‌طلب رژیم صهیونیستی نیست.

وی در مورد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: سپاه پاسداران نقش بی بدیلی در پاسداری از امنیت ملی و مقابله با تروریسم تکفیری در منطقه دارد. سپاه پاسداران به عنوان حافظ امنیت کشور خط قرمز ماست.

کاترین کلونا، ‌ وزیر امور خارجه فرانسه نیز در این گفتگوی تلفنی تاکید کرد: ما دیدار و گفتگوی سازنده ای اخیرا در پکن داشتیم.

وزیر خارجه فرانسه ضمن ابراز خرسندی از مورد توجه قرارگرفتن سیاست استقلال راهبردی مدنظر فرانسه، گفت: گفتگوی سازنده بهترین مسیر برای کمک به رفع مشکلات است و در این راستا فرانسه از تداوم گفتگوهای سازنده و عمیق میان دو کشور استقبال می‌کند.

کلونا در باره تحولات فلسطین افزود: تحولات غزه باعث نگرانی جدی فرانسه است. بر این اساس تسریع در کاهش تنش و توقف درگیری نظامی را دنبال می‌کنیم.

در این تماس تلفنی کاترین کولونا از اقدام انسان دوستانه جمهوری اسلامی ایران برای آزادی دو تبعه فرانسوی تشکر کرد و آن را گامی موثر و اعتمادساز خواند.

طرفین در این تماس همکاری ایران و آژانس را مورد توجه قرار دادند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز