تهران ۱۳.۷۳° كمينه ۱۳.۷۳°  بیشینه ۱۳.۹۹°
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۷

ارائه خدمات رایگان هلال احمر به زائرین اربعین و حج تمتع

معاون امور بین الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال احمر گفت: جمعیت هلال احمر در ایام اربعین حسینی و حج تمتع خدمات رایگان بهداشتی و درمانی به زائران ارائه می‌کند.
کد خبر: ۶۴۰۹۹

ارائه خدمات رایگان بهداشتی و درمانی هلال احمر به زائرین اربعین و حج تمتع

 

به گزارش معاصر به نقل از ایسنا، دکتر سعیدی در خطبه‌های پیش از نماز جمعه در مصلی کرمان ضمن تبریک روز جهانی صلیب سرخ و گرامیداشت هفته هلال احمر بیان کرد: روز جهانی صلیب سرخ بهانه ای است برای تقدیر از نیروهای داوطلب و فداکاری که در عرصه خدمت به همنوع می‌کوشند.

وی با اشاره به خدمات جمعیت هلال احمر در حوزه مراسمات حج و اربعین بیان کرد: خدمات بهداشتی و درمانی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در کشور عراق و مکه در مناسبت های مذکور به زائران به صورت رایگان ارائه می‌شود.

معاون امور بین الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه ۱۹۲ کشور عضو فدراسیون بین المللی جمعیت های هلال احمر و صلیب سرخ هستند، افزود: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران جزء ۵ کشور برتر از لحاظ ارائه خدمات داوطلبانه و بشردوستانه به کشور خود و همچنین خارج از کشور است.

وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر ایران در ارائه خدمات و کمک های امدادی در سطح بین المللی پیشتاز است، تصریح کرد: در پیام قدردانی فرانچسکو روکا رییس فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر از جمعیت هلال احمر ایران به واسطه ارائه خدمات ارزنده و شایسته در امدادرسانی زلزله‌های اخیر در خوی و کشورهای ترکیه و سوریه، به ارزیابی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در سطح بین المللی اشاره شده است.

معاون امور بین الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال احمر در ادامه با اشاره به اینکه سرمایه اجتماعی مهم ترین اصل در هر سازمان مردم نهاد محسوب می‌شود، گفت: از نیروهای فنی، مجرب و توانمند هلال احمر ایران توسط سایر کشورها با هدف ارائه آموزش های تخصصی امدادونجات به نیروهای خود دعوت به عمل می آید.

سعیدی به حضور ایران را به عنوان اولین کشوری که به یاری مردم آسیب دیده زلزله ترکیه شتافته است اشاره کرد و گفت: کشورهای مختلفی در ترکیه حضور یافتند اما نیروهای عملیاتی هلال احمر ایران که تعدادی از آن‌ها نیز از استان کرمان بودند، بی وقفه و شبانه روز در حال امدادرسانی به حادثه دیدگان بودند.

وی در ادامه به کسب مدال لیاقت و فداکاری جمعیت هلال احمر ایران توسط رییس جمهور ترکیه اشاره کرد و افزود: جایزه‌هانری داویسون برای دومین بار به پاس خدمات ارزنده و بشردوستانه جمعیت هلال احمر ایران در حوادث و برنامه‌های مختلف در سال گذشته به هلال احمر ایران تعلق گرفته است.

معاون امور بین الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه جمعیت جمهوری اسلامی ایران بیش از ۲ میلیون عضو داوطلب آموزش دیده دارد، گفت: خوشبختانه تجهیزات مدرن و لجستیک بی نظیری در دنیا داریم.

وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال در ایران نقش معین برای دولت ایفا می‌کند، تصریح کرد: در سخت ترین دوران و بحران‌ها مانند شیوع کرونا جمعیت هلال احمر با ورود واکسن در کشور نقش موثری در ریشه کنی این ویروس منحوس داشته است.

سعیدی با اشاره به اینکه تحریم ها آثار سوء و منفی در تمام مجامع بین الملل و اقدامات بشردوستانه گذاشته است، خاطرنشان کرد: نماینده جمهوری اسلامی ایران در جلسه ای که در شهر ژنو با عنوان دیپلماسی بشردوستانه برگزار شده بود به رفع تحریم ها از جمعیت های هلال احمر و صلیب سرخ اشاره و خوشبختانه در این جلسه به تصویب رسید که تحریم شامل حال صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر نشود.

وی در پایان گفت: هدف از سفر رئیس دفتر فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر در ایران به استان کرمان جذب اعتبارات مناسب برای جمعیت هلال احمر استان کرمان، در حوزه مهاجرین و اتباع بیگانه، رفع خشکسالی و آبرسانی، ارائه خدمات درمانی و توانبخشی، تامین داروهای خاص برای جامعه هدف در استان کرمان است.

بر اساس گزارش پایگاه خبری هلال احمر، معاون امور بین الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال احمر در سفر سه روزه به استان کرمان ضمن دیدار با امام جمعه کرمان و نماینده ولی فقیه استان، نمایندگان مردم شهرستان‌های کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، خانواده شهدای فاطمیون (اتباع خارجه)، امدادگران و نجاتگران پایگاه امدادونجات پایگاه کوهستان کرمان و اعضای شورای خانه هلال سرآسیاب فرسنگی کرمان در برنامه‌های مختلف کاروان سلامت محله قمر بنی‌هاشم شهر کرمان، مانور تمرینی و فرضی زلزله جبالبارز جیرفت، کلنگ زنی ساختمان اداری و درمانی شهرستان جیرفت و مراسم نمازجمعه در مصلی امام علی (ع) کرمان حضور یافت.

 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز