تهران ۲۶.۷۳° كمينه ۲۶.۵۱°  بیشینه ۲۸.۷۹°
۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰

ایران در دسته فوق سنگین وزنه‌برداری قهرمان آسیا شد

علیرضا یوسفی دیگر نماینده ایران با رکورد ۱۹۰ یکضرب، ۲۴۶ دوضرب و مجموع ۴۳۶ کیلوگرم مدال نقره دوضرب گرفت و در مجموع پنجم شد. او در یک‌ضرب هم پنجم شد.
کد خبر: ۶۴۱۴۶



به گزارش معاصر به نقل از ایسنا، ایران در دسته فوق سنگین وزنه‌برداری قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ صاحب دو مدال نقره شد.

 در آخرین روز مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ کره جنوبی، رقابت دسته فوق‌سنگین برگزار شد و ایران دو نماینده داشت و در پایان ایران صاحب دو مدال نقره شد. تیم وزنه‌برداری ایران هم با ۶۳۵ امتیاز قهرمان شد و ازبکستان با ۶۳۱ امتیاز به نایب‌قهرمانی رسید.

آیت شریفی با رکورد ۱۹۷ یکضرب، ۲۳۹ دوضرب و مجموع ۴۳۶ کیلوگرم چهارم آسیا شد. او مدال نقره یکضرب را گرفت و در دوضرب پنجم شد.

علیرضا یوسفی دیگر نماینده ایران با رکورد ۱۹۰ یکضرب، ۲۴۶ دوضرب و مجموع ۴۳۶ کیلوگرم مدال نقره دوضرب گرفت و در مجموع پنجم شد. او در یک‌ضرب هم پنجم شد. او رکورد دوضرب جوانان را هفت کیلوگرم و رکورد مجموع جهان را چهار کیلوگرم ارتقا داد.

شریفی و یوسفی برای نخستین بار در قهرمانی بزرگسالان آسیا وزنه زدند. آنها با گورمیناسیان، وزنه‌بردار ارمنی‌تبار بحرین و نایب‌قهرمان المپیک و جهان و اکبر ژورائف ازبکستانی، قهرمان المپیک دسته ۱۰۹+ کیلوگرم رقابت داشتند. در این دسته ۱۲ وزنه‌بردار حضور داشتند که من اسعد از سوریه وزن‌کشی کرد اما وزنه نزد.
عملکرد دو نماینده ایران به شرح زیر است:

حرکت یکضرب

شریفی برای کسب مدال نقره یکضرب با اکبر ژورائف و رستم جانگبایف از ازبکستان رقابت داشت. گورمیناسیان، وزنه‌بردار ارمنی‌تبار بحرین که نایب‌قهرمان جهان است، با توجه به نوع انتخاب وزنه‌هایش مشخص بود که مدال طلا را می‌گیرد.

شریفی در اولین حرکت یکضرب، وزنه ۱۸۶ کیلوگرم را زد. او در حرکت دوم ۱۹۲ کیلوگرم را مهار کرد و در حرکت سوم باید وزنه ۱۹۷ کیلوگرم را مهار می‌کرد تا مدال نقره می‌گرفت و توانست این حرکت را با موفقیت ثبت کند.
یوسفی در اولین حرکت یکضرب، وزنه ۱۷۶ کیلوگرم را مهار کرد. او در حرکت دوم هم وزنه ۱۸۴ کیلوگرم را بالای سر برد.

رکوردشکنی وزنه‌بردار بحرینی

گور میناسیان با مهار وزنه ۲۰۰ کیلوگرم مدال طلای خود را قطعی کرد. او در حرکت دوم وزنه ۲۱۳ کیلوگرم را بای سر برد و رکورد یکضرب آسیا را یک کیلوگرم ارتقا داد.

گورمیناسیان در حرکت سوم، رکورد ۲۱۷ کیلوگرم را ثبت کرد و دوباره رکورد یکضرب آسیا را چهار کیلوگرم ارتقا داد.
رستم جانگبایف از ازبکستان با رکورد ۱۹۶ کیلوگرم به مدال برنز رسید.

حرکت دوضرب

رقابت در دوضرب بین وزنه‌برداران ایران و ازبکستان بسیار حساس بود. شریفی در حرکت اول دوضرب، ۲۳۰ کیلوگرم را مهار کرد. در حرکت دوم وزنه ۲۳۹ کیلوگرم را هم زد. او در حرکت سوم وزنه با ارزش ۲۴۵ کیلوگرم را انداخت و مدال مجموع را از دست داد.

یوسفی در حرکت اول، وزنه ۲۳۶ کیلوگرم را زد. او در حرکت دوضرب، وزنه ۲۴۶ کیلوگرم را بالای سر برد و رکورد دوضرب جوانان را هفت کیلوگرم و رکورد مجموع جهان را چهار کیلوگرم ارتقا داد.

یوسفی در حرکت سوم، وزنه ۲۴۹ کیلوگرمی را انداخت و کمی هم از ناحیه دست احساس ناراحتی کرد اما با همان ۲۴۶ کیلوگرم به مدال نقره دوضرب رسید. او با مجموع ۲۳۶ کیلوگرم پنجم آسیا شد.

مدال‌آوران دسته فوق سنگین آسیا

۱- گور میانسیان از بحرین با رکورد ۲۱۷ یکضرب، ۲۴۷ دوضرب و مجموع ۴۶۴ (سه مدال طلا و رکورد یکضرب پنج کیلوگرم و رکورد مجموع آسیا را دو کیلوگرم شکست.)

۲- رستم جانگبایف از ازبکستان با رکورد ۱۹۶ یکضرب، ۲۴۱ دوضرب و مجموع ۴۳۷ کیلوگرم (نقره مجموع و برنز یکضرب)

۳- اکبر یورائف از ازبکستان با رکورد ۱۹۵ یکضرب، ۲۴۲ دوضرب و مجموع ۴۳۷ کیلوگرم (دو مدال برنز دوضرب و مجموع)

۴- آیت شریفی از ایران با رکورد ۱۹۷ یکضرب، ۲۳۹ دوضرب و مجموع ۴۳۶ کیلوگرم (نقره یکضرب)
۵- علیرضا یوسفی با رکورد ۱۹۰ یکضرب، ۲۴۶ دوضرب و مجموع ۴۳۶ کیلوگرم (نقره دوضرب و رکورد دوضرب جوانان را هفت کیلوگرم و مجموع جوانان را چهار کیلوگرم شکست.)

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز