تهران ۱۱.۷۳° كمينه ۸.۷۹°  بیشینه ۱۱.۹۹°
۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵

وزیر ارشاد: سرانه مطالعه کشور ۳۳ دقیقه است

ما عمدتاً در سرانه مطالعه کتاب نسبت به خیلی کشورهای پیرامون و حتی برخی کشورهای با عنوان پیشرفته، مشکلی نداریم، اما در عین حال با سابقه فرهنگی و تمدنی ما اقتضا می‌کند که این اعداد خیلی بیش از این باشد.
کد خبر: ۶۴۱۵۳

به گزارش معاصر به نقل از مهر، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در بحثی که برای پیمایش مصرف فرهنگی کشور داشتیم به استثنای کتب درسی، دانشگاهی، ادعیه و نظایر آن، سرانه مطالعه کشور ۳۳ دقیقه مطرح شده است.

 محمد مهدی اسماعیلی در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در جمع خبرنگاران گفت: آنچه سال گذشته در بحث پیمایش مصرف فرهنگی کشور داشتیم به استثنای کتب درسی، دانشگاهی، ادعیه و نظایر آن، سرانه مطالعه کشور ۳۳ دقیقه مطرح شده که همین عدد را دو مرکز نظرسنجی نیز مطرح کردند.

وی در ادامه افزود: من فکر می‌کنم اگر بحث ادعیه، کتب آموزشی و درسی را نیز به این سرانه اضافه کنیم، عدد قابل قولی می‌شود ما عمدتاً در سرانه مطالعه کتاب نسبت به خیلی کشورهای پیرامون و حتی برخی کشورهای با عنوان پیشرفته، مشکلی نداریم، اما در عین حال با سابقه فرهنگی و تمدنی ما اقتضا می‌کند که این اعداد خیلی بیش از این باشد.

اسماعیلی با بیان اینکه فعالیت کتابخانه‌های عمومی با قوت جلو می‌رود، گفت: با کارگروه کاغذ در بحث ارزان سازی تولید و نشر کتاب را نیز دنبال می‌کنیم، انشاالله نیمه دوم سال این چند کار ادامه پیدا می‌کند و با این مجموعه اقدامات امیدواریم که بحث نهضت کتابخوانی را عملاً و با قوت پیش ببریم.

وی درباره میزان بازدید از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: طبق عددهای که وجود دارد میزان حضور و فروش پنجاه تا شصت درصد بیشتر از سال قبل است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز