تهران ۱۳.۸۵° كمينه ۱۳.۷۳°  بیشینه ۱۴.۷۹°
۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۷

کرمانشاه/زلزله قصرشیرین خسارت جانی و مالی نداشت

سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت که زمین لرزه ای به بزرگی ۴.۵ ریشتر عصر امروز(شنبه) این شهرستان را لرزاند که این حادثه هیچ‌گونه خسارت جانی و مالی نداشت.
کد خبر: ۶۴۱۷۷

زلزله قصرشیرین خسارت جانی و مالی نداشت

 

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا,«محمد حیدری» شامگاه شنبه افزود: بلافاصله پس از وقوع زلزله قصرشیرین، دستگاه های مدیریت بحران و گروه های ارزیاب به حال آماده باش درآمده و فعالیت خود را آغاز کردند.

وی اظهار کرد: در بررسی و ارزیابی های انجام شده از طریق بخشداران، اعضای شوراهای شهری و روستایی، دهیاران و هلال احمر ، این زمین لرزه هیچ گونه خسارت مالی و جانی نداشته و هیچ گزارشی مبنی بر وقوع خسارت نیز دریافت نشده است.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین با اشاره به اینکه گروه های ارزیاب در منطقه حضور دارند، گفت: دستگاه های امدادی نیز در حالت آماده باش بوده و آماده ارائه خدمات احتمالی در صورت لزوم به افراد هستند.

حیدری ادامه داد: با توجه به زلزله خیز بودن منطقه و وقوع زمین لرزه‌های متعدد، ستاد مدیریت بحران این شهرستان همواره در حالت آماده باش قرار دارد.

 از موسسه ژئوفیزیک، زلزله ای به بزرگی ۴.۵ ریشتر ساعت ۱۷و ۴۸ دقیقه و سه ثانیه عصر امروز شهرستان قصرشیرین را لرزاند، این زلزله در هفت کیلومتری قصرشیرین، ۲۱ کیلومتری خانقین و ۳۳ کیلومتری سرپل ذهاب و در خاک عراق ثبت شده است.

بزرگترین زمین لرزه این منطقه ۲۱ آبان سال ۹۶ با قدرت ۷.۳ ریشتر در منطقه ازگله سرپل ذهاب روی داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم برجا گذاشت.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : زلزله کرمانشاه
ارسال نظر

آخرین اخبار روز