تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۶

صدور ویزای حجاج آغاز شد

معاون سازمان حج و زیارت از آغاز صدور روادید الکترونیکی حج تمتع ۱۴۰۲برای زائران ایرانی و عوامل اجرایی حج خبر داد.
کد خبر: ۶۴۱۸۷

صدور ویزای حجاج آغاز شد

 

به گزارش معاصر به نقل از ایسنا، غلامرضا رضایی درباره صدور روادید الکترونیکی حج گفت: صدور نخستین روادید الکترونیکی حج تمتع ۱۴۰۲ از شنبه ۲۳ اردیبهشت‌ماه برای عوامل اجرایی و حجاج خانه خدا آغاز شد.

 معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت درباره روند صدور روادید توضیح داد: عملیات صدور روادید برابر ضوابط و مقررات حج کشور میزبان (عربستان)، پس از تعیین نوع و کیفیت تمام خدمات مورد نیاز حجاج در سرزمین وحی، اعم از وسایط نقلیه و شرکت‌های طرف قرارداد، هتل‌های مورد استفاده حجاج در شهرهای مکه و مدینه، خدمات مشاعر مقدسه و همچنین شرکت‌های طرف قرارداد سازمان حج و زیارت در بخش‌های تغذیه و تدارکات، پس از ثبت در سامانه تعیین شده تحت پوشش وزارت حج و عمره عربستان، به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

وی افزود: با پیگیری‌های به عمل آمده و همکاری خوب وزارت حج و عمره و امور خارجه عربستان سعودی و همچنین روند طی شده در ثبت اطلاعات عنوان شده در سامانه مذکور، نخستین روادید عوامل اجرایی حج تمتع امسال، صادر و چاپ شد.

رضایی گفت:‌ زیرساخت‌های دریافت این ویزا از چندی قبل در سازمان حج و زیارت فراهم آمده و با تلاش کارشناسان این سازمان، روادید الکترونیکی عوامل اجرایی و حجاج در حال صدور است. نخستین روادیدهای صادر شده مربوط به عوامل ستادی و آشپزخانه‌های مرکزی است.

معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت با بیان این‌که اطلاعات مورد نیاز برای صدور روادید الکترونیکی از سوی سازمان حج و زیارت، در حال ثبت در سامانه مربوطه است، افزود: خوشبختانه اقدامات به موقع در حال انجام است و روادید ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر زائر کشورمان در اسرع وقت و ظرف چند روز آینده صادر می‌شود.

وی افزود: طرف مقابل نیز در این دیدار ابراز امیدواری کرد که خدمات مورد نیاز حجاج ایرانی به خوبی ارائه شود و سعی لازم برای خدمت رسانی مطلوب صورت گیرد تا حجاج ایرانی با آرامش اعمال خود را در سرزمین وحی به پایان رسانند و با سلامت به میهن اسلامی بازگردند.

رضایی که به تازگی به عربستان برای پیگیری امور اجرایی مربوط به قرادادهای حج سفر کرده است، با اشاره به دیدارهایی که با مقامات حج عربستان داشته است، ‌ اظهار کرد:‌ طرف مقابل در این دیدار ابراز امیدواری کرد که خدمات مورد نیاز حجاج ایرانی به خوبی ارائه شود و سعی لازم برای خدمت‌رسانی مطلوب صورت پذیرد تا حجاج ایرانی با آرامش، اعمال خود را در سرزمین وحی به پایان رسانند و با سلامت به کشور بازگردند.

بنابر آخرین اعلام سازمان حج و زیارت، اعزام زائران ایرانی به حج تمتع از سوم خردادماه ۱۴۰۲ آغاز می‌شود.

 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : صدور ویزا حجاج
ارسال نظر

آخرین اخبار روز