تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۷.۷۹°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۵

فارس/شکارچی متخلف در کوه سرخ کازرون دستگیر شد

مسوول اجرایی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کازرون از دستگیری شکارچی یک گراز و یک تشی در منطقه کوه سرخ این شهرستان خبر داد .
کد خبر: ۶۴۲۴۰

فارس/شکارچی متخلف در کوه سرخ کازرون دستگیر شد



به گزارش معاصر به نقل از روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست فارس ، محمد امین بیرامی با تشریح اقدامات انجام شده در این زمینه افزود: گراز و تشی از گونه های حفاظت شده در منطقه کوه سرخ هستند متاسفانه باور هایی غلط در بین برخی از ساکنان جوامع محلی در باره مصرف گوشت گراز و تشی وجود دارد ، دردهایی که به خیال برخی ها بر اثر باورهای خرافی با مصرف دارو درمان نمی شوند و تنها با روی آوردن به شکار و مصرف گوشت برخی حیوانات وحشی از جمله تشی ، جوله و گراز قابل درمان هستند. آسیب جدی به محیط زیست وارد کرده است.
وی با اشاره به اینکه کارشناسان مختلف نسبت به مصرف ‌گوشت شکار و ابتلا به بیماری‌هایی مانند آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان،جنون گاوی،طاعون و دیگر بیماریها هشدار می‌دهند ادامه داد : بسیاری از افراد بدون توجه به این هشدارها به شکار حیات وحش مبادرت می ورزند، مافیای شکار با دامن‌زدن به خرافات، بازار گوشت شکار را داغ نگه داشته‌اند، چون کم نیستند افرادی که دچار خرافات بوده و تصور می‌کنند‌ گوشت شکار علاج بسیاری از دردهایشان است.
قله کوه سرخ با ارتفاع تقریبی یک هزار و ۵۲۲ متر از سطح دریا و از سلسله جبال زاگرس ، در نزدیکی روستای بوشیگان از توابع شهرستان کازرون واقع شده است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز