تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۱۷.۷۹°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۰
پیمان حاج محمودعطار

دادن هدیه به نمایندگان مجلس در برخی دوره های قانونگذاری ، امری عادی است !!!

کد خبر: ۶۴۲۴۸

دادن هدیه به نمایندگان مجلس در برخی دوره های قانونگذاری ، امری عادی است !!!


خاطره دانشجوی حقوق دیروز و وکیل دادگستری امروز – پیمان حاج محمودعطار
زمستان 1368 بود و من درسال دوم کارشناسی حقوق ، دانشگاه آزاداسلامی ، واحدتهران مرکزی اشتغال به تحصیل داشتم. هم زمان در حوزه شهید شاه آبادی واقع در خیابان ری ، بالاترازمیدان قیام نیز درس طلبگی می خواندم. تازه روزنامه رسالت درست شده بود و هرروز مذاکرات روز قبل مجلس شورای اسلامی را منتشر می کرد ومن بسیارمشتاق خواندن مطالب مربوط به مجلس بودم. هرروز این جریده راخریداری می کردم.
یکی از شماره ها اختصاص یافته بود به جلسات استیضاح بهزادنبوی وزیرصنایع ، درباره تخلفات مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا ، جلسه بسیار طولانی بود و مطالب درج شده در روزنامه به نقل ازمذاکرات نمایندگان با وزیرتحت بازجویی ، خواننده جوانی چون مرا ملول کرده بود، ولی کنجکاوی نمی گذاشت از خواندن همه سطور بگذرم. درسطور پایانی صفحه به یک پاراگراف جالب برخوردکردم. آقای بهزاد نبوی پس ازآن که پاسخ روشن و شفافی برای اتهامات منتسبه به خودازناحیه نمایندگان مجلس نداشت با خشم بسیار فریادزد برادران عزیز اگر یکی از شما بلندشود و بگویدکه ازمن یک دستگاه رنو هدیه نگرفته من استیضاحم رامی پذیرم و می روم. چندثانیه سکوت صحن علنی مجلس را احاطه کرد. یکهو شیخ صادق خلخالی، میکروفون رابه دست گرفت و باعصبانیت درپاسخ بهزادنبوی گفت :آقای نبوی من هیچ ماشینی ازشما نگرفتم. شما می پندارید بهزادنبوی چه پاسخی داد؟ بلافاصله با آرامش کامل گفت : بشین آقای خلخالی شما هم به اسم زنت گرفتی و خلخالی هم درسکوت مطلق نشست و نمایندگان به بهزادنبوی رای اعتماد دادند.
یکی ازروزهای گرم تابستان 1386 بود. ساعت حدود 14 و 30 دقیقه بعدازظهر. من از دادگاه به سیدخندان محل پارک ماشینم رفتم. سوارماشین شدم و کولر آن رازدم تا کمی حالم بهترشود . ضبط ماشین روی رادیو بود. گوینده اعلام کردمناظره زنده رادیویی بین آقای اکبراعلمی نماینده پیشین مجلس با آقای تمدن استاندار تهران درباره به نتیجه نرسیدن طرح تحقیق و تفحص مجلس از صنایع خودروسازی است. من مشتاق شدم این مناظره را گوش کنم. بحث بین دونفربالاگرفت. درنهایت آقای اعلمی یک دسته تک چک که متعلق به حساب یکی از دو کارخانه خودروسازی بودرا درآوردو گفت آقای تمدن شمادر دورانی که طرح تحقیق و تفحص ازصنایع خودروسازی بود، عضو هیات رئیسه مجلس بودید. آقای تمدن تاییدکرد. اعلمی گفت احتمالا اسامی 12 عضو کمیسیون تحقیق و تفحص را به یاددارید ؟ تمدن گفت شاید. ولی منظورتان ازاین سوالات چیست جناب آقای اعلمی؟ اعلمی گفت: الان برای شما و شنوندگان محترم رادیو منظورم روشن می شود و شروع کرد اسامی افرادی که نامشان در ته برگ چک های صادره به همراه مبلغ دریافتی درج شده بودرا خواند که از امور مالی یکی از دو خودروساز بزرگ مبالغی درقالب چک دریافت کردند تا به موضوع تحقیق و تفحص ادامه ندهند. تمدن با شنیدن این اسامی خشمگین شد و مجری به بهانه برنامه کوتاه آگهی میان برنامه ،مناظره راقطع کردو پس از چندثانیه و برگشت برنامه، مجری اعلام نمودبه جهت ضیق وقت ادامه مناظره به زمان دیگری موکول می شود.
یکی ازروزهای زمستان 1393 بود . خبرگزاری ایسنا خبری منتشرکرداز قول کمال الدین پیرموذن نماینده مردم اردبیل مبنی بردرخواست 30 نماینده مجلس از علی لاریجانی رییس وقت مجلس برای اعلام اسامی 170 نماینده ای که از محمدرضارحیمی معاون وقت محموداحمدی نژاد رییس جمهوری ایران پول گرفته بودند.ولی هیچ گاه این اسامی رسانه ای نشد.
این چند مورد بخشی از موارد تکراری دریافت هدیه توسط نمایندگان دوره های مختلف مجلس شورای اسلامی از نهادهای اجرایی است و امری عادی و بدیهی شده است و جالب اینه که هیچ مرجع نظارتی نیز پیگیر موضوع نشده و نمی شودو احتمالا نخواهدشد!!!!!

 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز