تهران ۱۵.۴° كمينه ۱۵.۴°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰

قدردانی امیرعبداللهیان از نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل

امیرعبداللهیان بر ضرورت جلب حمایت جامعه جهانی برای کمک به بازسازی و آماده سازی شرایط برای بازگشت آوارگان سوری به کشورشان تاکید کرد.
کد خبر: ۶۴۲۸۷

به گزارش معاصر به نقل از ایسنا، امیرعبداللهیان در دیدار گیر پترسون نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور سوریه با وی، از تلاش نماینده ویژه دبیر کل برای کمک به برقراری صلح و ثبات در سوریه قدردانی کرد.

 وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی مرتبط با سوریه و در پرتو تحرکات اخیر دیپلماتیک، خصوصا نشست‌های چهارجانبه اخیر جمهوری اسلامی ایران، روسیه، سوریه و ترکیه، به ویژه نشست اخیر وزرای امور خارجه چهار کشور در خصوص راه حل سیاسی بحران سوریه را تبیین کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به سفر موفق رییس جمهور کشورمان به سوریه، انجام این سفر را نشانه ای از ورود این کشور به مرحله‌ای از امنیت پایدار ذکر کرد و بر ضرورت جلب حمایت جامعه جهانی برای کمک به بازسازی و آماده سازی شرایط برای بازگشت آوارگان سوری به کشورشان تاکید کرد.

گیر پترسون، نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور سوریه نقش ایران را در مبارزه با تروریسم و کمک به امنیت منطقه و سوریه ستود.


پترسون اقدامات و تحرکات خود به عنوان نماینده دبیر کل سازمان ملل متحد در امور سوریه در حوزه‌های مختلف را تشریح کرد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز