تهران ۱۵.۶۷° كمينه ۱۵.۴°  بیشینه ۱۶.۷۹°
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵

جزئیات توافقات ایران با سایر کشورها از زبان خاندوزی

قرار شد ظرف سه ماه آینده هیات‌های بخش خصوصی و مدیران عامل شرکت‌های دو کشور برای رسیدن به توافقات بخش خصوصی جلسات سازنده داشته باشند.
کد خبر: ۶۴۳۰۶

به گزارش معاصر به نقل از ایسنا، وزیر امور اقتصاد و دارایی توضیحاتی را درمورد توافقات انجام شده ایران با سایر کشورها در حاشیه اجلاس جده ارائه کرد.

سید احسان خاندوزی با اشاره به اجلاس جده که با حضور ۵۷ کشور اسلامی در عربستان برگزار شد، اظهار کرد: در این اجلاس توافق خوبی با بانک توسعه اسلامی صورت گرفت و قرار شد اجرای پروژه‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری که چند سالی دچار تأخیر شده بود سرعت بگیرد.

همچنین از فرصت دیپلماسی اقتصادی و پیگیری سیاست همسایگی و منطقه‌ای دولت در این سفر بهره‌مند شدیم و توانستیم با طرف‌های اقتصادی خود وارد مذاکرات سازنده شویم. در این اجلاس مذاکرات دوجانبه بین ایران و عمان، ایران و امارات و ایران و عراق صورت گرفت.

وی ادامه داد: همچنین جلسه سازنده‌ای بین بنده و همتای سعودی برگزار شد، که در آن جلسه با توجه به ازسرگیری روابط سیاسی بین ایران و عربستان، مقامات سعودی تأکید کردند که باید زمینه‌های اقتصادی هم به سرعت فراهم شود. به طور کلی هم حضور ایران در این اجلاس و هم بیانه‌ای که در اجلاس پایانی ارائه کردیم، با استقبال گرم طرف عربستانی مواجه شد.

وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه در مورد تسهیل فرایند حج چه از جهت مسائل بانکی و چه از جهت موضوع پروازها و همچنین رفت و آمد تجار ایرانی با طرف عربستانی گفتگو کردیم و مورد استقبال آنها قرار گرفت گفت: قرار شد ظرف سه ماه آینده هیات‌های بخش خصوصی و مدیران عامل شرکت‌های دو کشور برای رسیدن به توافقات بخش خصوصی جلسات سازنده داشته باشند. در حوزه سرمایه‌گذاری هم پیشنهاداتی از سوی طرفین مطرح و قرار شد در پیگیری‌های اتی به سرانجام برسد.

خاندوزی ادامه داد: همچنین قرار شد سرمایه‌گذاری مشترک در حوزه نفت و گاز و هم در بخش‌هایی که اقتصاد ایران توانمندی صادرات خوبی دارد از جمله محصولات دانش بنیان اعم از تولیدات حوزه نانوبیتکنولوژی، دارویی، نیروگاهی، ترانزیت، و راه و حمل و نقل اقداماتی صورت بگیرد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : جده ایران جزئیات
ارسال نظر

آخرین اخبار روز