تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۱.۵۱°  بیشینه ۲۲.۷۹°
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵

نسخه خطی و نفیس شاهنامه در آرامگاه بوعلی سینا رونمایی شد

نسخه خطی و نفیس شاهنامه که مربوط به قرن چهارم هجری شمسی است، به مناسبت ۲۵ اردیبهشت ماه روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و پاسداشت زبان فارسی، در موزه آرامگاه بوعلی سینا در همدان رونمایی شد.
کد خبر: ۶۴۳۱۰

نسخه خطی و نفیس شاهنامه در آرامگاه بوعلی سینا رونمایی شد

 

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا,مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی روز دوشنبه در این آیین به مناسبت روز جهانی موزه و میراث فرهنگی اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده از ۲۸ اردیبهشت تا سوم خرداد و ظرف ۱۰ روز در شهرستان های استان برنامه های متنوع تدارک دیده شده است.

محسن معصوم علیزاده با اشاره به‌ویژه برنامه‌های هفته بزرگداشت میراث فرهنگی در روز جهانی موزه در استان، اظهار کرد: با توجه به تقارن این هفته با روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی آیین بزرگداشت فردوسی با اجرای نمایش شاهنامه‌خوانی آغازگر برنامه‌ها است.

وی گفت: هدف برگزاری هفته میراث فرهنگی در سطح ملی و منطقه‌ای افزایش دانش و سواد میراثی در سطح جامعه با استفاده از خرد جمعی قابلیت‌های میراثی و همراهی افکار عمومی و همکاری اصحاب رسانه است.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی همدان یادآور شد: موزه‌ها ابزاری مهم برای تبادل فرهنگی، غنی‌سازی فرهنگی و ایجاد درک متقابل، همکاری و صلح میان مردمان است.

معصوم علیزاده گفت: فرهنگ و تمدّن هر قوم و ملّتی از طریق اشیا دیده می شود و نقش موزه ها در آموزش با استفاده از روش های تعاملی، منحصر به فرد و مثال زدنی است.

وی ادامه داد: شکل گیری، رشد و گسترش موزه ها همپای توسعه فرهنگی، اقتصادی و علمی و آموزشی جامعه بشری، آنها را تبدیل به یکی از نمادهای توسعه در جوامع و کشورهای مختلف کرده است.

در این آیین پس از اجرای هنرمندانه سید مهرداد کاووسی، که از اساتید به نام شاهنامه خوانی در کشور است حاضران شاهد اجرای شاهنامه خوانی توسط گروه دانش آموزی ایراندخت بودند.

در حاشیه این آیین برنامه‌های هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه به مناسبت هفته بزرگداشت میراث فرهنگی و روز جهانی موزه دراستان همدان توسط مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اعلام شد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز