تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۵.۷۹°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳

اجرای بزرگترین طرح پیمایش زمین‌شناسی در کشور

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از اکتشاف بخشی از مناطق کشور با کمک و همکاری زمین‌شناسان روسیه خبر داد.
کد خبر: ۶۴۳۱۱

اجرای بزرگترین طرح پیمایش زمین‌شناسی در کشور

 

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا,،«علیرضا شهیدی» با بیان این‌که بزرگترین طرح پیمایش زمین‌شناسی به وسعت ۸۰ هزار کیلومتر مربع در کشور اجرا می‌شود، افزود: در این طرح علاوه بر استفاده از توانمندی داخلی در بحث نیروی انسانی از همکاری‌های بین‌المللی نیز بهره خواهیم برد.

رئیس سازمان زمین‌شناسی کشور خاطرنشان‌کرد: با توجه به کارنامه خوب روسیه در زمین‌شناسی و اکتشاف در نظر داریم تا بخشی از مناطق را از طریق زمین‌شناسان روسیه اکتشاف کنیم.

به گفته وی، در این طرح با پیمایش‌هایی که در مناطق انجام می‌دهیم منابع قابل توجهی از کانسارهای فلزی مانند آهن، مس، پلی متال‌ها، طلا و غیره را اکتشاف خواهیم کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که در دیواندره استان کردستان با اجرای ژئوفیزیک هوایی منابع قابل توجهی از ذخایر پنهان کانسار آهن اکتشاف شده است، ابراز امیدواری کرد که این کانسار آهن بتواند در صنایع معدنی استان استفاده شود و در آنجا موجب رشد تولید و کاهش بیکاری شود.

شهیدی ادامه‌داد: امیدواریم در ادامه طرح پیمایش بتوانیم ذخایر قابل توجهی را در استان‌هایی همچون استان قم، مرکزی، اصفهان، آذربایجان غربی اکتشاف کنیم.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز