تهران ۱۸.۷۳° كمينه ۱۸.۷۳°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۳
مدیرعامل توانیر :

نصب کنتور هوشمند برای مشترکان پر مصرف برق

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق (توانیر) گفت: مشترکان خانگی با ۷۵۰ کیلووات‌ساعت مصرف ماهانه و بالاتر، چنانچه کاهش مصرف نداشته باشند، در اولویت نصب کنتورهای هوشمند قرار می‌‎گیرند.
کد خبر: ۶۴۳۲۰

نصب کنتور هوشمند برای مشترکان پر مصرف برق

 

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا, آرش کردی در همایش مشترک وزارتخانه‌های نیرو، کشور و صمت با استانداران و مدیران ارشد صنعت برق، قابلیت اعتماد و اطمینان از اجرای موفق برنامه‌ها برای گذر موفق از تابستان را با ایجاد اعتمادبه‌نفس در مجموعه برق کشور همراه دانست و افزود: شاکله کلی برنامه‌های مدیریت مصرف در تابستان پیشرو تداوم خواهد یافت.

وی، از پیشرفت در بخش هوشمندسازی و کنترل‌پذیری بارهای مصرفی خبر داد.

مدیرعامل توانیر میزان رویت پذیری بارهای مصرفی شبکه در سال گذشته را ۵۵.۷ درصد عنوان کرد و گفت: امسال به بیش از ۶۵ درصد افزایش خواهد یافت.

کردی، کنترل‌پذیری بار مصرفی را از قابلیت‌های جدید دانست و افزود: سال گذشته با کنترل‌پذیری ۲۳.۴ درصد از بارهای اولویت‌دار آغاز شد و امسال بیش از ۵۰ درصد از بار مصرفی شبکه کنترل‌پذیر می‌شود.

وی، تحقق ۲ هزار مگاوات صرفه‌جویی در بخش خانگی را قابل حصول دانست و فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی با استفاده از ظرفیت‌های صداوسیما و رسانه‌ها و جراید را از اقدام‌های عمده در این زمینه برشمرد.

مدیرعامل توانیر از کاهش متوسط مصرف ماهانه برق خانوار از ۲۶۶ کیلووات‌ساعت در سال ۱۴۰۰ به ۲۵۸ کیلووات‌ساعت در سال گذشته خبر داد و خاطرنشان ساخت: امسال کاهش مصرف به ۲۵۳ کیلووات‌ساعت برای این بخش پیش‌بینی شده است.

کردی با اشاره به تنفیذ مصوبه سال گذشته هیئت وزیران برای امسال، این مصوبه را ملاک عمل و غیر قابل تخطی دانست.

وی کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق ادارات در ساعات کاری و کاهش ۶۰ درصدی مصرف در ساعات غیراداری را از مصوبات مربوطه برشمرد.

مدیرعامل توانیر از قابلیت تنظیم از راه دور کنتورهای برق ادارات و بخش دولتی خبر داد.

کردی خاطرنشان کرد: مدیریت بار مصرفی صنایع باید به‌گونه‌ای اعمال شود که عرضه محصولات در بازار دچار چالش نشود و امکان جابه‌جایی بار و مدیریت مصرف صنایع انرژی بر نیز طی دو سوم از سه ماه تابستان فراهم شده است.

وی گفت: سال گذشته امکان مدیریت بار صنایع خارج از شهرک‌ها به دلیل تغذیه این صنایع از فیدرهای عمومی قابل‌انجام نبود و امسال درصد عمده‌ای از بار مصرفی این صنایع از طریق هوشمندسازی و رویت پذیری قابل‌مدیریت شده و برای بخش تجاری نیز ۳۰۰ مگاوات مدیریت مصرف در بخش کسبه و ۲۰۰ مگاوات در بخش مشترکان دیماندی پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز