تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۴.۸۴°  بیشینه ۱۵.۷۹°
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۷

تشکیل مناطق آزاد مشترک با همکاری ۱۸ کشور

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد افزود: دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور مذاکراتی با ۱۸ کشور برای ایجاد منطقه آزاد مشترک انجام داده است.
کد خبر: ۶۴۳۲۸

تشکیل مناطق آزاد مشترک با همکاری ۱۸ کشور

 

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا,حجت اله عبدالملکی روز دوشنبه در حاشیه دومین روز از نشست مدیران روابط عمومی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در قالب شورای هماهنگی مدیران روابط عمومی این مناطق که به میزبانی منطقه آزاد انزلی برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از کشورهایی که با ایران منطقه آزاد مشترک ایجاد می‌کنند کشور روسیه است که تفاهمات و تعاملات اولیه برای ایجاد مناطق آزاد لوتوس و مسکو انجام شده و این مناطق درحال شکل گیری هستند.

وی یکی از درخواست‌های روسیه برای ایجاد مناطق مشترک واگذاری پس‌کرانه برای ایجاد انبار در بنادر انزلی اعلام کرد و افزود: روسیه بر همکاری با مناطق آزاد انزلی و چابهار تاکید دارد؛ این مناطق ۲ قطب ترانزیتی در شمال و جنوب هستند که می توانند کریدور شمال-جنوب را بصورت ترکیبی تکمیل کنند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد در ادامه مهم‌ترین برنامه دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی کشور در سال ۱۴۰۲ را معرفی بسته های سرمایه گذاری اعلام کرد و اظهار داشت: اولین مرحله از این بسته در نمایشگاه ایران اکسپو رونمایی شد، مناطق آزاد کشور۳۷۰ پروژه اقتصادی به ارزش پنج میلیارد یورو دارند.

عبدالملکی تصریح کرد: سرمایه گذاران ایرانی، ایرانیان خارج از کشور و سرمایه گذاران خارجی می توانند این بسته‌ها را که بر روی وبسایت دبیر خانه شورایعالی مناطق آزاد به صورت آنلاین قرار داده شده و به زبان انگلیسی نیز ترجمه شده است انتخاب کنند.

وی اظهار کرد: هشت رویداد دیگر نیز تا پایان سال خواهیم داشت و فرصت های جدید سرمایه گذاری در مناطق آزاد شناسایی و ارزیابی می شوند این امر جهشی در سرمایه گذاری، تولید و صادرات در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی خواهد بود.

منطقه آزاد انزلی ۲۴ و ۲۵ اردیبهشت ماه میزبان هفت مدیر روابط عمومی مناطق آزاد و ۲۵ مدیر روابط عمومی مناطق ویژه اقتصادی کشور بود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز