تهران ۱۵.۴° كمينه ۱۵.۴°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۵

کنعانی: ایران مؤثرترین کشور تأمین‌کننده امنیت دریانوردی در خلیج فارس است

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: ایران مؤثرترین کشور تأمین‌کننده امنیت دریانوردی در خلیج فارس و آب‌های منطقه‌ای و بین‌المللی است و همواره تضمین کننده عبور بی‌ضرر کشتی‌ها و شناورها از تنگه هرمز بوده است.
کد خبر: ۶۴۳۳۶

کنعانی: ایران مؤثرترین کشور تأمین‌کننده امنیت دریانوردی در خلیج فارس

 

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا,سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا درمورد امنیت دریانوردی در خلیج‌فارس و تنگه هرمز گفت: ادعاها و اتهامات تکراری مقامات آمریکایی علیه ایران در ارتباط با امنیت دریانوردی در خلیج فارس و تنگه هرمز را کاملا مردود و بی‌اساس است. 


وی تصریح کرد: اقدام اخیر بعمل آمده در ارتباط با دو کشتی توقیف شده، به دلیل تخلف این دو کشتی و مستند به احکام قضایی و با هدف مقابله با رفتارها و اقدامات مخل مقررات بین‌المللی دریانوردی بوده است.

کنعانی اظهار داشت: طرح اتهامات ضدایرانی مقام آمریکایی در حالی صورت می گیرد که این کشور طی دهه‌های طولانی با سیاست‌های مداخله‌جویانه و مخرب خود، به ایجاد و تشدید بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه خلیج فارس مشغول بوده و اتهام زنی‌های جدید به ایران نیز بهانه جویی و با هدف توجیه ادامه و یا افزایش حضور مداخله جویانه در منطقه صورت می گیرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: برخلاف اظهارات مقام آمریکایی، این دولت آمریکاست که با توسل به اقدامات مغایر با حقوق دریاها و توقیف و ضبط برخی محموله‌های نفتی ایران در آب‌های آزاد بین‌المللی، امنیت دریانوردی و تجارت رسمی و بین‌المللی را به مخاطره می‌اندازد و با گستاخی تمام ایران را متهم می کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران گسترده ترین مرز و بیشترین منافع و مسؤلیت را در حفظ و تامین امنیت در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز دارد و حضور و اقدامات بی ثبات کننده نیروهای آمریکایی، مسؤلیت ایران در تضمین امنیت منطقه و تنگه هرمز و نیز برخورد با متخلفین و قانون شکنان را دوچندان می سازد.

کنعانی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران ادامه حضور نیروهای نظامی خارجی در آبهای خلیج فارس را تهدیدی علیه امنیت دریانوردی در این پهنه آبی راهبردی می‌داند و بر این باور است که کشورهای منطقه توانایی پاسداری از صلح و امنیت دریانوردی در آن بدون حضور بیگانگان را دارند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز