تهران ۲۶.۷۳° كمينه ۲۶.۵۱°  بیشینه ۲۶.۹۹°
۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۴

اردوغان: در دور دوم انتخابات پیروز می‌شویم

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه دوشنبه شب گفت که ائتلاف وی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور پیروز خواهد شد.
کد خبر: ۶۴۳۳۹

اردوغان: در دور دوم انتخابات پیروز می‌شویم

 

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا, اردوغان افزود: ما از دور دوم انتخابات ریاست جمهوری که ۲۸ می (۷ خرداد) برگزار می‌شود با جذب آرای بیشتر، پیروز بیرون می آئیم و امیدواریم به موفقیت‌های تاریخی دست یابیم.

وی گفت: انتخابات ۱۴ می (۲۴ اردیبهشت) یکی از مردمی‌ترین انتخابات تاریخ ما است و به فضل درایت و دوراندیشی مردم ما در فضایی در خور دموکراسی ما برگزار شد.

رئیس جمهور ترکیه اضافه کرد: برنده انتخابات ۱۴ می فارغ از نتیجه آن، دموکراسی ترکیه و کل مردم ترکیه است.

اردوغان همچنین گفت: با بلوغی که روز گذشته (یکشنبه) ظاهر شد، ترکیه تأکید کرد که دارای یکی از مترقی ترین فرهنگ دموکراتیک در جهان است.

وی افزود: با توجه به دستیابی ائتلاف مردم به اکثریت کرسی‌های پارلمان در انتخابات روز یکشنبه، مردم ترکیه تاکید کردند که به ما و ائتلافمان اعتماد دارند.

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه دو هفته بعد در روز یکشنبه ۲۸ ماه مِی ۲۰۲۳(۷ خردادماه ۱۴۰۲) برگزار خواهد شد.

خبرگزاری آناتولی به نقل از شورای عالی انتخابات ترکیه اعلام کرد که بر اساس نتایج شمارش آرا، اردوغان با کسب بیش از ۲۷ میلیون و ۸۸ هزار رای معادل ۴۹.۵ درصد آراء و کمال قلیچدار اوغلو با کسب بیش از ۲۴ میلیون و ۵۶۸ هزار رای معادل ۴۴.۸۹ درصد رای مردم به دور دوم راه یافته‌اند.

انتخابات همزمان ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه روز گذشته با مشارکت کم نظیر در این کشور برگزار شد به طوری که ۸۸.۸۴ درصد افراد واجد شرایط در انتخابات ریاست جمهوری و بیش از ۸۷ درصد مردم نیز در انتخابات پارلمانی رای دادند.

شمارش آرای انتخابات پارلمانی ترکیه نیز پایان یافته و نتایج به دست آمده نشان می‌دهد که احزاب حامی اردوغان در این انتخابات نیز پیشتاز هستند.

نتایج انتخابات پارلمانی ترکیه نشان می‌دهد که ائتلاف جمهور (حامیان اردوغان) توانسته است ۳۲۲ کرسی مجلس این کشور در انتخابات را کسب کرده و اکثریت پارلمان را به دست بگیرد.

بر اساس نتایج اعلام شده، ائتلاف ملت (حامیان قلیچدار اوغلو) نیز توانسته است در این انتخابات ۲۱۲ کرسی مجلس ترکیه را کسب کند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز