تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۷.۷۹°
۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۶

نمایشگاه کتاب ۱۴۴ میلیارد تومان فروخت

قائم‌مقام سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره آمار فروش کتاب تا ساعات پایانی دوشنبه ۲۵ اردیبهشت، گفت: ۱۴۴ میلیارد تومان میزان فروش کلی نمایشگاه در بخش حضوری و فیزیکی بوده است.
کد خبر: ۶۴۳۹۲

نمایشگاه کتاب ۱۴۴ میلیارد تومان فروخت

 

به گزارش معاصر , ششمین نشست خبری سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، ۲۶ اردیبهشت در ستاد اجرایی این نمایشگاه برگزار شد. 

علی رمضانی: در این میان در بخش حضوری، ۶۷ میلیارد تومان در دستگاه‌های کارت خوان رسمی و ۲۰‌میلیارد تومان در بخش کارت‌خوان‌های غیررسمی ثبت شده است. در بخش مجازی‌ ۵۷ میلیارد تومان فروش داشتیم که سهم ناشران ۴۳ میلیارد تومان و سهم کتابفروشان ۱۳ میلیارد تومان بوده است. در مجموع در بخش مجازی تا ساعت ۲۰ شب گذشته حدود ۴۸۰ هزار نسخه کتاب به فروش رسیده است‌.

به گفته قائم‌مقام سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب روند افزایش سهم فروش کتاب‌فروشان کند شده است، زیرا سخت‌گیری به این گروه برای ارسال به موقع کتاب‌های خریداری شده، بیشتر شده است.

ناشران و کتاب‌فروشان‌ اطلاعات حساب بانکی مود نیاز را تکمیل کنند

رمضانی با اعلام شروع واریز فروش بخش مجازی به ناشران و کتابفروشانی که بسته‌ها را به دست مردم رسانده بودند، ادامه داد: از ناشران و کتاب‌فروشان می‌خواهم تا اطلاعات حساب بانکی مورد نیاز را تکمیل کنند تا واریزی‌ها انجام شود.

قائم‌مقام سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب با اشاره به جمعیت بالای مراجعه کننده به نمایشگاه کتاب در ششمین روز، بیان کرد: از ساعتی قبل پارکینگ نمایشگاه تکمیل شد و در اطراف مصلی پلیس راهور مشغول راهنمایی مراجعه کنندگان به محل جانمایی و هدایت مردم در اتوبان ها هستند. به همین دلیل از مراجعه‌کنندگان می‌خواهم تا با استفاده از وسایل نقلیه عمومی از نمایشگاه بازدید کنند.

به گفته او در جمع بندی شورای نمایشگاه مقرر شد امشب یک ساعت به ساعت کاری نمایشگاه اضافه شود.

بازدید رئیس جمهور از نمایشگاه کتاب

رمضانی با اشاره به بازدید رئیس جمهور از نمایشگاه در هفتمین روز برگزاری این رویداد فرهنگی بیان کرد: رئیس جمهور از بخش کودک و نوجوان در سالن جنوبی بازدید کرد و با ناشران درباره مسائل نشر به گفت‌وگو پرداخت. قیمت کتاب، مسائل مرتبط با توزیع، ظرافت‌های نشر ‌و تولید محتوا و غلبه ترجمه بر تالیف از نگرانی‌های ناشران در این بخش بود که به رئیس جمهور منتقل شد.

قائم‌مقام سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره فروش صنایع دستی در غرفه پایتخت کتاب، توضیح داد: این روند درستی در نمایشگاه کتاب نیست و باید درباره تخلف تذکر داده شود.

به گفته او قیمت بالای کاغذ با نمایشگاه کتاب مرتبط نیست و در ماه‌های پایانی سال، تقاضا برای کاغذ برای چاپ سررسید بالا می‌رود، همچنین قیمت کاغذ به تناسب نرخ ارز بالا می‌رود.

به کتاب‌فروشان یارانه بیشتری اعطا شده است

رمضانی درباره توقف ترخیص کتاب‌های اورهان پاموک در گمرک ایران بیان کرد: آثار نمایشگاه خصوصا در بخش خارجی باید طبق ضوابط آیین‌نامه ارزیابی می‌شود. مجموعه ارزیابان در گمرک کتاب‌ها را بررسی می‌کنند. وقتی کتابی ترجمه شود مطابق ضوابط نشر مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به گفته قائم‌مقام سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بانک ملی در خصوص یارانه اعطایی به خریداران مشارکت داشته و مبلغ ۳۰ میلیارد تومان به این بخش اختصاص داده شده است. همچنین به اقشار مختلف حدود ۴۰ میلیارد تومان یارانه داده می‌شود این یارانه لزوما کامل مصرف نمی‌شود و دست ما را باز نگه می‌دارد تا به افراد بیشتر یارانه بدهیم.

او با تاکید بر اینکه به کتاب‌فروشان در این دوره یارانه بیشتری اعطا شده است، بیان کرد: هزینه پست کتابفروشان به آنها بازگردانده خواهد شد. قرار شد تا سقف ۱۰ میلیارد تومان یارانه برای کتابفروشان درنظر گرفته شده است.

رمضانی درباره آمار تبادل رایت در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بیان کرد: تبادل رایت در بخش خصوصی انجام می‌شود، بنابر این روشی برای ثبت این موضوع نداریم.امیدواریم آژانس‌های ادبی فعال‌تر شوند.

قائم‌مقام سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با بیان اینکه طبق آیین‌نامه از ناشران خارجی اجاره غرفه دریافت شده است، ادامه داد: تسهیلات مختلفی برای ناشران خارجی که زودتر اقدام به نام‌نویسی برای نمایشگاه کتاب کردند انجام شده است. اجاره غرفه طبق آیین‌نامه متری ۱۰۰ یورو است و ۳۰ درصد تخفیف برای اجاره زود هنگام در نظر گرفته شده است. باید توجه داشت که این کمترین میزان اجاره بها در میان نمایشگاه‌های بین‌المللی است.

انتهای پیام
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز