تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۱۲.۶۲°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۸

قالیباف: اقتصاد را باید به دست مردم بسپاریم

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصاد را باید همانند تجربه دوران دفاع مقدس به دست مردم بسپاریم تا شاهد عبور از تنگناهای اقتصادی باشیم.
کد خبر: ۶۴۳۹۳

قالیباف: اقتصاد را باید به دست مردم بسپاریم

 

به گزارش معاصر ,محمدباقر قالیباف روز سه شنبه در بیستمین یادواره ۱۷۰ شهید بخش رامند از توابع شهرستان بویین زهرا استان قزوین تصریح کرد: بسیار مهم است که در چنین مجالسی یاد کنیم از شهدا، فرهنگ جهاد و شهادت فرهنگی که پایه و اساس موفقیت های انقلاب اسلامی براساس آن بنا نهاده شده است.

رییس مجلس شورای اسلامی نقطه مقابل ذکر و یاد را غفلت برشمرد و خاطرنشان کرد: غفلت باعث فراموشی اهداف و جهت گیری ها می شود و سستی در کارها را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه مجلس شهدا برای ما بصیرت و انگیزه لازم را برای رسیدن به اهداف ترسیم شده را که همان ساختن ایرانی قوی و آباد است، به دنبال دارد، افزود: برپایی یادواره شهدا در واقع پاسداشت فرهنگ دفاع مقدس است، فرهنگی که تا همیشه در تاریخ ماندگار خواهد بود.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بایستی با استفاده از آموزه های دفاع مقدس و توجه به ثمره خون شهدا به گونه ای عمل کنیم تا دشمن در همه برنامه های خود همانند گذشته های دور ناکام بماند، اضافه کرد: امروز در واقع پیروزی های جبهه مقاومت تکرار پیروزهای دفاع دوران مقدس است.

وی با بیان اینکه رزمندگان در دوران دفاع مقدس عنصر معنویت و ایثار حقیقی را با همه وجودشان درک کردند، افزود: در این دوران پرافتخار بود که توانایی های یک ملت با وحدت یکپارچه و انسجام ملی به نمایش درآمد.

قالیباف ادامه داد: در دوران دفاع مقدس مردم از روستاها و شهرها داوطلبانه ولی سازماندهی شده و بدون جایگاه و نظام اداری اما مسوولانه در مسیر مقابله با باطل حرکت کردند و با بهره گیری از سلاح ایمان قدرت های مادی جهانی را شکست دادند.

به گفته رییس مجلس شورای اسلامی، در دوران دفاع مقدس مدیریت جهادی، عمل انقلابی، اخلاص، توسل و اعتماد بین یکدیگر را آموختیم و تجربه کردیم.

وی با اشاره به اینکه یک الگوی تربیتی درست و صحیح را در دوران دفاع مقدس تجربه کرده و آموختیم که باید آن را همواره پاس بداریم و ادامه دهیم، افزود: دکترین امروز امنیت کشور و بازدارندگی آن که جلوی رساندن آسیب از سوی دشمنان به کشور را گرفته در واقع ثمره همین دوران دفاع مقدس است.

وی خاطرنشان کرد: راه و شیوه ای که در مکتب شهید سردار سلیمانی شاهد هستیم در واقع تکرار تجربه دفاع مقدس بود.

قالیباف اظهار کرد: باید از خود بپرسیم چرا در عرصه های سخت به موفقیت های بزرگ دست یافته ایم ولی در جنگ اقتصادی و رسانه ای و ترکیبی منفعل هستیم و اینها به نقطه آسیب ما تبدیل شده و دشمن در این حوزه ها بر ما فشار می آورد؟

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ۲ تحلیل در اینجا وجود دارد، یکی آنکه می خواهیم با روش های مبتنی بر حرکت های مردمی، دینی و ارزش های الهی حرکت کنیم و به خاطر همین مساله با مشکلاتی روبرو می شویم.

وی افزود: اینکه تفکری به ما بگوید اگر عزت و استقلال ما آسیب دید وادادگی در برابر استکبار اشکالی ندارد، صحیح نیست چرا که ما معتقدیم اگر در جنگ ترکیبی و رسانه ای منفعل هستیم دلیلش فاصله گرفتن از مسیر ارزش های مبتنی بر الهی است.

قالیباف تصریح کرد: در دفاع مقدس حداقل امکانات را داشتیم ولی مبانی دینی، معنویت، عقلانیت و عدالت حاکم بود و مطمئن بودیم وعده الهی بر سرانجام می رسد.

وی با اشاره به پیشرفت های دفاعی و نظامی کشور، گفت: برخلاف این حوزه، امروز در مسایل اقتصادی دچار مشکل هستیم که به عنوان مثال در صنعت خودرو هم تولید کننده و هم مصرف کننده ناراضی هستند و همه از این ناحیه آسیب می بینیم و در این حوزه نیز باید همانند دفاع مقدس عمل کنیم و کارها را مردمی کنیم.

وی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس را مردم اداره کردند و در پیشرفت های نظامی کسب شده هم مردم ورود کردند، اما باید پرسید آیا در حوزه اقتصاد هم اینگونه عمل شده است؟

رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز از جهت منابع انسانی و مادی، چه در بعد سرمایه و چه در ثروت ظرفیت کشور با وضع موجود به گونه ای است که اگر به درستی و با استفاده از دوران دفاع مقدس و با جهت گیری از فرهنگ شهدا حرکت کنیم بدون شک قادر خواهیم بود تا در یک برنامه پنج ساله به ثبات اقتصادی برسیم.

وی با تاکید بر فاصله گرفتن دولت از امور اقتصادی که امکان انجام آن از سوی مردم وجود دارد، ادامه داد: مردم باید به اقتصاد ورود پیدا کنند و کارآفرین شوند و امکانات باید در اختیار جوانان کارآفرین و دانش بنیان ها قرار بگیرد که همه اینها از مبانی انقلاب ما و امام راحل است.

قالیباف با بیان اینکه سختی های اقتصادی حق مردم ما نیست، خاطرنشان کرد: در برنامه پنج ساله هفتم به کمک دولت به گونه ای برنامه ریزی شده تا در این مدار و با نگاه مساله محوری به سمت ثبات اقتصادی پیش برویم.

وی در ادامه یاد و خاطره شهدای قزوین را گرامیداشت و ادامه داد: قزوین، استانی است که از جهت فرهنگ و تمدنی و برخورداری از شهدای برجسته و مشاهیر خود در عرصه های علم و دانش و هنر همیشه خوش درخشیده و حضور در جمع این مردم یک توفیق بزرگ بود.

مردم ما رهرو راه شهدا هستند

استاندار قزوین نیز در این مراسم اظهار کرد: عظمت، ابهت و شور حاکم بر این مجلس جای قدردانی دارد، این مراسم نمونه ای از ارادت پابرجای مردم قزوین به مقام شامخ شهداست.

محمدمهدی اعلایی افزود: شهدا همیشه ناظر و حاضر بر اعمال ما هستند و آن چه امروز اهمیت دارد تداوم راه آنان از سوی مردم است که به کوری چشم دشمن، شاهد آن هستیم.

وی خاطرنشان کرد: دشمن تصور نادرستی داشت که مردم ما از آرمان های شهدا دست می کشند و پایان کار نظام را رقم می زنند در حالی که خود گرفتار شدند و نظام و ملت ما همچنان در اوج اقتدار و صلابت قرار دارد.

استاندار قزوین با بیان اینکه مردم ما همواره رهرو راه شهدا هستند، یادآور شد: در سایه حضور همیشه در صحنه مردم با بصیرت میهن اسلامی و به برکت رهبری داهیانه انقلاب اسلامی است که دشمن در هر بار از نقشه های شوم خود شکست را پذیرا می شود.

اعلایی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در استان قزوین با استفاده از نیروهای مومن و جوانان متعهد و انقلابی پیگیر حل مسایل و مشکلات مردم هستیم و امیدواریم دنباله رو خوبی برای راه شهدا باشیم.

همه مردم مدیون خون پاک شهدا هستند

نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: شهدا با حضور در مسیر مبارزه حق علیه باطل در واقع با خدای خود معامله کردند و نزد او روزی می گیرند.

روح الله عباسپور با بیان اینکه مردم همواره با آرمان های شهدا تجدید میثاق می کنند که نمونه آن را در مراسم امروز شاهد هستیم، افزود: امروز همه ما مرهون خون پاک و مطهر شهدا هستیم که در مسیر حق و مقابله با باطل قدم برداشتند و عزت امروز میهن اسلامی را رقم زدند.

وی با اشاره به سفر رییس مجلس شورای اسلامی برای شرکت در یادواره شهدای بخش رامند، تصریح کرد: ایشان خود از یادگاران هشت سال دفاع مقدس هستند که در کنار سرداران شهید زیادی همچون همت، باکری و سلیمانی برای حفظ انقلاب و دفاع از کیان کشور شجاعانه قدم برداشتند.

در پایان این مراسم و با حضور مسوولان حاضر، جمعی از خانواده معظم شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم مورد تجلیل و قدردانی قرار گرفتند.

انتهای پیام
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز