تهران ۲۷.۶۲° كمينه ۲۷.۶۲°  بیشینه ۲۷.۹۹°
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۲

انهدام یک شرکت هرمی موسوم به «هیونت»

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از انهدام یک شرکت هرمی موسوم به هیونت خبر داد.
کد خبر: ۶۴۴۵۵

انهدام یک شرکت هرمی موسوم به «هیونت»

 

به گزارش معاصر ,سرهنگ علی ولیپور گودرزی دراین‌باره گفت:‌درپی وقوع کلاهبرداری‌های متعدد از شهروندان تحت عنوان عضویت در باند هرمی موسوم به شرکت هیونت موضوع رسیدگی به پرونده در دستورکار تیمی از کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی قرار گرفت. تحقیقات ابتدایی کارآگاهان نشان می‌داد، ۱۶ مرد با ایجاد یک هرم تحت عنوان شرکت هیونت به بهانه کاریابی در شرکت‌های معتبر دولتی، جوانان را اغفال و جذب کرده و برای ضمانت از مال باختگان مبلغ پنج میلیارد ریال دریافت و کلاهبرداری کرده‌اند.

 ولیپور گودرزی گفت: بنابرحساسیت موضوع، تحقیقات به صورت تخصصی آغاز شد و در مرحله اول کارآگاهان با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی هویت،  ۱۶ متهم را شناسایی کردند. آنان در گام بعدی با روش‌های علمی و بررسی‌های تخصصی مخفیگاه‌های ۱۶ متهم را در نقاط مختلف تهران شناسایی کردند و پس از هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی موفق به دستگیری آنها شدند.

وی افزود: متهمان پس از انتقال به اداره چهاردهم پلیس آگاهی هدف تحقیقات قرار گرفتند و به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری از شهروندان با شگرد تشکیل باند هرمی موسوم به شرکت هیونت اعتراف کردند.

ولیپور گودرزی خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی متهمان برای کشف جرایم احتمالی و شناسایی سایر شکات دیگر در اختیار کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

 

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز