تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۱۲.۶۲°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۷

کنعانی بیانیه وزرای امور مالی گروه هفت علیه ایران را محکوم کرد

اعضای این گروه می‌بایست بجای مشارکت و تأیید مواضع یکجانبه و ناعادلانه، در قبال این‌گونه نقض‌های فاحش و اقدامات مغایر با مقررات بین‌المللی، به مردم شریف ایران و جامعه بین‌المللی پاسخگو باشند.
کد خبر: ۶۴۴۸۵


به گزارش معاصر، سخنگوی وزارت امور خارجه آن بخش از بیانیه اجلاس وزرای دارائی گروه هفت که اتهام کاملا بی پایه و موهومی را متوجه جمهوری اسلامی ایران می‌کند را محکوم کرد.

 ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به بیانیه وزرای امور مالی و روسای بانکهای مرکزی گروه هفت، در نیگاتا، ژاپن اظهار داشت: ما آن بخش از بیانیه اجلاس وزرای دارائی گروه هفت که اتهام کاملا بی پایه و موهومی را متوجه جمهوری اسلامی ایران می کند، به شدت محکوم می‌کنیم.

وی تاکید کرد: به گروه هفت و ریاست و میزبان نشست‌های آن در این دوره که با اعضای محدود خود در تلاش هستند به روشی گزینشی و منسوخ، خواسته‌های خود را بر سازوکارهای چندجانبه بین‌المللی مسلط کنند، اعلام می‌کنیم به جای وارد کردن اینگونه اتهامات بی‌اساس، عملکرد تأسف‌بار خود در همراهی و مماشات با تحریمهای غیرقانونی آمریکا که ناقض اصول بنیادین حقوق بین‌الملل و حقوق بشر علیه ملت بزرگ ایران است را متوقف کنند.

وی خاطرنشان کرد: اعضای این گروه می‌بایست بجای مشارکت و تأیید مواضع یکجانبه و ناعادلانه، در قبال این‌گونه نقض‌های فاحش و اقدامات مغایر با مقررات بین‌المللی، به مردم شریف ایران و جامعه بین‌المللی پاسخگو باشند.

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز