تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۳.۷۹°
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵

افزاش عجیب قیمت املاک کلنگی در تهران

رشد قابل‌توجه قیمت‌های پیشنهادی فروش املاک کلنگی در فایل‌‌‌های موجود تنها تصویری است که اکنون از بازار زمین وجود دارد و به آن رجوع می‌شود.
کد خبر: ۶۴۴۸۷



به گزارش معاصر، تعداد املاک کلنگی عرضه شده به بازار مسکن در مناطق مختلف شهر تهران بسیار اندک است و این کمبود فایل موجب شده معدود فروشنده‌‌‌های حاضر در بازار قیمت‌های پیشنهادی خود را در بالاترین حدود ممکن پیشنهاد دهند.

 نگاهی به فایل‌‌‌های عرضه شده در بازار املاک کلنگی نشان می‌دهد قیمت فروش این املاک نسبت به چند ماه قبل افزایش قابل‌توجهی داشته است. اما نکته مهم این است که به اذعان واسطه‌‌‌های ملکی این قیمت‌ها با اقبال متقاضیان خرید یا سرمایه‌گذاری در بازار املاک کلنگی روبه‌رو نشده است.

در واقع اینکه در قیمت‌های بالای اعلامی معامله‌‌‌ای انجام شده است یا نه، سوال مهمی است که پاسخ آن در جایی مثل سامانه املاک پشتیبان صدور کد رهگیری وجود دارد، اما چون آمارهای رسمی منتشر نشده و دسترسی به اطلاعات این سامانه برخلاف چند سال قبل محدود شده است، عملا دسترسی به قیمت‌های قطعی و واقعی زمین در بازار فعلی وجود ندارد.

البته در بازار زمین و املاک کلنگی تقاضای خرید نیز حداقلی است و صفی برای خرید تشکیل نشده که کمبود فایل شرایط را بحرانی و نبض این بازار را تند کند. اما در عین حال رشد قابل‌توجه قیمت‌های پیشنهادی فروش املاک کلنگی در فایل‌‌‌های موجود تنها تصویری است که اکنون از بازار زمین وجود دارد و به آن رجوع می‌شود.

فعالان بازار مسکن در حال حاضر به هیچ ابزاری برای ارزیابی میزان نزدیکی قیمت‌های پیشنهادی به واقعیت ارزش املاک دسترسی ندارند و با تماشای قیمت‌های تند اعلامی، بازار را «تب‌‌‌دار» تصور می‌کنند. شاید بهترین راهکار برای برقراری آرامش در این بازار اعلام میانگین قیمت‌های واقعی املاک کلنگی معامله شده در شهر تهران طی ماه گذشته است که می‌تواند متر و معیاری برای سنجش سطح قیمت‌های پیشنهادی باشد.

افزاش عجیب قیمت املاک کلنگی در تهران

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز