تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۹.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷

افزایش صادرات آهن اسفنجی

صادرات مقاطع تخت فولادی نیز از ٢٧ هزار تن در فروردین ١۴٠١ به ۴٢ هزار تن در ماه مشابه سال جاری رسیده که نشان از افزایش ۵۶ درصدی صادرات این مقاطع فولادی دارد.
کد خبر: ۶۴۴۹۶

به گزارش معاصر، بر اساس آماری که توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در اختیار ایسنا قرار گرفت، در فروردین ماه امسال ١٧٨ هزار تن مقاطع طویل فولادی صادر شده که نسبت به ١۵٧ هزار تن صادرات در مدت مشابه سال گذشته ١٣ درصد بیشتر شده است.

پس از آن صادرات محصولات فولادی افزایش ٢٠ درصدی و صادرات مقاطع تخت فولادی رشد ۵۶ درصدی را ثبت کرده‌اند؛ اما افزایش قابل توجه صادرات فولادی‌ها در خصوص آهن اسفنجی صورت گرفته که افزایش ۴٩٠٠ درصدی داشته است.

در این مقایسه آماری از صادرات فولادی‌ها در نخستین ماه از سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، صادرات محصولات فولادی نیز افزایش ۵۶ درصدی را ثبت کرده و از ١٨۴ هزار تن صادراتی در فروردین ماه ١۴٠١ به ٢٢٠ هزار تن در مدت مشابه سال جاری رسیده است.

صادرات مقاطع تخت فولادی نیز از ٢٧ هزار تن در فروردین ١۴٠١ به ۴٢ هزار تن در ماه مشابه سال جاری رسیده که نشان از افزایش ۵۶ درصدی صادرات این مقاطع فولادی دارد.

رشد صادرات اما در خصوص آهن اسفنجی رکورد زده و افزایش ۴٩٠٠ درصدی را به خود اختصاص داده است؛ در حالیکه در نخستین ماه سال گذشته تنها ١٠٠٠ تن آهن اسفنجی تولید داخل صادر شده بود، این عدد در فروردین ماه ١۴٠٢ به بیش از ۵٠ هزار تن رسیده است.

در مقابل اما، علیرغم اینکه صادرات شمش فولاد (فولاد میانی) بیشترین حجم صادراتی در فروردین ماه امسال را معادل ۶٣١ هزار تن داشته است، همین میزان حدود ۵٠٠٠ هزار تن کمتر از میزان صادرات شمش فولاد در فروردین ماه ١۴٠١ داشته و یک درصد افت صادرات را ثبت کرده است. در فروردین سال گذشته حدودا ۶٣۶ هزار تن شمش فولاد صادر شده بود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز