تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۲.۹۹°
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰
امام جمعه قم:

حجاب یکی از معضلات جامعه بود که از زیر خاکستر بیرون آمد

دومین نکته این است که ما باید یک ارتباط تحلیلی با خانواده‌هایی که در قم مبتلا به ناهنجاری هستند داشته باشیم که چرا به این نا هنجاری مبتلا هستند، زیرا نمی‌شود کسی نداند که حجاب یک قانون الهی و مدنی است.
کد خبر: ۶۴۵۰۶

به گزارش معاصر؛ امام جمعه قم با بیان اینکه نگاهمان به افرادی که خود را از نعمت حجاب محروم کرده‌اند بدبینانه نیست، گفت: نگاه ما نگاه امیرالمؤمنین (ع) و مالک اشتر است که با همه اقشار جامعه چه دیندار و چه غیر دیندار برخورد خوب داشتند، ولی این سخن، به معنی این نیست که اگر کسی از خط قرمز‌ها عبور کند با او برخورد قانونی نشود.

سیدمحمد سعیدی در نشست شورای فرهنگ عمومی استان قم که شب گذشته در استانداری قم برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن دهه کرامت اظهار کرد: تلاشمان باید بر این باشد که از انفاس قدسی، کلمات ناب و رفتار اهل بیت (ع) به اندازه‌ای که در تاریخ به ما رسیده برای زندگی خانوادگی، اجتماعی و کاری خودمان و اینکه این نظام و انقلاب با اوصاف این بزرگواران رنگ بگیرد و زمینه ساز حکومت حضرت، ولی عصر عجل الله فرجه الشریف باشد توشه برداریم.

وی با اشاره به این که فاصله گرفتن برخی از عفاف و حجاب یکی از معضلات جامعه بوده که امروز از زیر خاکستر بیرون آمده است، گفت: ما نسبت به استان خودمان باید جهاتی را مدنظر داشته باشیم؛ اولا اینکه امیدوار باشیم که می‌شود کاری کرد و این آسیب‌ها در قم قابل علاج است؛ علاج آسیب‌ها همکاری مسئولان و عموم مردم را می‌طلبد و این یک کار قرارگاهی می‌خواهد و قرارگاه ۱۹ دی با همین نگاه شکل گرفت.

امام جمعه قم افزود: دومین نکته این است که ما باید یک ارتباط تحلیلی با خانواده‌هایی که در قم مبتلا به ناهنجاری هستند داشته باشیم که چرا به این نا هنجاری مبتلا هستند، زیرا نمی‌شود کسی نداند که حجاب یک قانون الهی و مدنی است؛ افرادی که از بیرون خط می‌گیرند هم باید شناسایی و تکلیفشان روشن شود.
وی افزود: سوم اینکه آمران به معروف و ناهیان از منکر در هر اداره و سازمان و منطقه‌ای که هستند باید از خودشان شروع کنند؛ این از کار‌های ارزشمند برای تأثیرگذاری است و اگر غیر از این باشد فرافکنی و مخرب است.

سعیدی با بیان اینکه ۲۵ دستگاه در مسأله عفاف و حجاب دخیل هستند و باید این دستگاه‌ها از خودشان شروع کنند، گفت: امر به معروف و نهی از منکر باید همه جا هم به صورت عمومی توسط مردم و هم به صورت اختصاصی توسط گروه‌های خاص مانند پلیس صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه باید با سرکشی از دستگاه‌های دولتی با دستگاه‌هایی که خوب عمل نکردند برخورد تشکیلاتی شود، گفت: ما اگر از نظر شکلی آنطور که وظیفه داریم عمل کردیم و از نظر محتوایی آنطور که اهل بیت (ع) و قرآن خواسته‌اند عمل کنیم می‌توانیم این مشکل را حداقل در استان قم حل کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ما بریده از تاریخ نیستیم و در گذشته هم از هر گروه و طیفی یک نمونه وجود داشته اند، گفت: با افرادی که خود مختار عمل می‌کنند هم باید برادرانه برخورد کنیم تا آنچه وظیفه شرعی ما است را عمل کرده باشیم.

وی با بیان اینکه نگاهمان به افرادی که خود را از نعمت حجاب محروم کرده اند بد نیست، ابراز کرد: نگاه ما نگاه امیرالمؤمنین (ع) و مالک اشتر است که با همه اقشار جامعه برخورد خوب داشتند، ولی این سخن به معنی این نیست که اگر کسی از خط قرمز‌ها عبور کند با او برخورد قانونی نشود.

سعیدی گفت: وقتی می‌خواهیم قانون الهی را اجرا کنیم باید فقط خدا مدنظر باشد و حتی اگر حد الهی را هم اجرا می‌کنیم نباید انتقام جویانه باشد.

گفتنی است این جلسه با حضور و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، سید محمدتقی شاهچراغی استاندار قم و جمعی از مسئولان استانی قم برگزار شد.

انتهای پیام
منبع: فارس
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز